اقتصاد فرهنگ و هنر در تیران و کرون توسعه نیافته است/تکریم هنرمندان صنایع دستی

محمدی کیا گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر در تیران و کرون متناسب با شرایط و ظرفیت خوب تولیدی توسعه نیافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا« روز یکشنبه( اول خردادماه) در نشست مشترک با هنرمندان صنایع دستی تیران و کرون به ضرورت تجاری سازی و عرضه محصولات تولیدی این حوزه اشاره کرد و اظهارداشت: اقتصاد فرهنگ و هنر پشتوانه خوبی برای فعالان این عرصه و تامین درآمد و اشتغال در جامعه است.

فرماندار شهرستان تیران و کرون افزود: دغدغه اقتصادی هنرمندان با حمایت از تولیدات آنان رفع و با توسعه کارآفرینی امکان رشد اقتصادی و اشتغال افراد زیادی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ و هنر در تیران و کرون باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد فرهنگ و هنر در این شهرستان متناسب با شرایط و ظرفیت خوب تولیدی توسعه نیافته و دو مولفه ایجاد بازار محلی برای گردشگران و تجاری سازی محصولات انجام شود.

 

محمدی کیا همکاری مدیریت شهری در ایجاد یک بازار دائمی در این خصوص را مهم خواند و اذعان داشت: گردشگران و مردم این منطقه می توانند از تولیدات هنرمندان خرید کرده و استفاده کنند.

وی برند سازی برای فروش محصولات در بیرون از شهرستان و در سطح بین المللی را مهم خواند و گفت: این موضوع از طریق اداره میراث فرهنگی و کسب مجوزها پیگیری شود.

 

تسهیلات و حمایت از هنرمندان صنایع دستی

 

فرماندار تیران و کرون در پاسخ به موانع تولید در محصولات صنایع دستی و ارائه بسته های حمایتی گفت: تسهیلات بانکی اشتغال زایی تا سقف یک میلیارد ریال و بیشتر از آن با موضوع پشتیبان و همچنین حمایت های بنیاد برکت وجود دارد.

وی ادامه داد: باید زمینه ها و شرایط برای دریافت این تسهیلات فراهم و فعالان این حوزه هم در اخذ مجوز مورد نیاز همت کنند و مدیریت شهرستان نیز تا حد امکان شرایط را تسهیل خواهد کرد.

 

محمدی کیا بازدید از کارگاه های صنایع دستی را جذاب برای مردم دانست و افزود: گردشگری و ایجاد تور برای بازدید از نقاط گردشگری شهرستان و این کارگاه ها فرصت خوبی را در این عرصه ایجاد می کند که توانایی هنرمندان معرفی و بازار فروش آن تقویت شود.

کد خبر 1177917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha