اجرای طرح محراب حرکتی برای افزایش پیوند بین مدرسه و مسجد است

دبیر ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش به پیوند بین مدرسه و مسجد پرداخت و گفت: باید مسئله نماز جماعت در مدارس همچون مساجد تقویت شود و اجرای طرح محراب حرکتی در راستای تقویت پیوند بین مدرسه و مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ حجت‌الاسلام حمید نیکزاد مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش کشور در جلسه همکاری حوزه و آموزش و پرورش که صبح روز دوشنبه دوم خرداد ماه در دفتر نماینده ولی فقیه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده است «اهمیت آموزش و پرورش بالاست و باید علما در این راستا که نقش برجسته‌ای دارند فعالیت کنند.»

 

 

وی با اشاره به اینکه ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مسائل کلان و راهبردهای اصلی را برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: اگر در همکاری این ستاد خللی بوجود بیاید باید برطرف شود و اهتمام جدی به تحقق اهداف ستاد صورت گیرد.

 

 

دبیر ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش یادآور شد: ستاد همکاری‌ها کار دیروز و امروز نیست و از ابتدای انقلاب شهیدان بهشتی، باهنر و سایر بزرگان برای تحقق آن تلاش کردند و امروز منسجم‌تر شده است.

 

 

نیکزاد خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین راهکارهای زیادی وجود دارد که ایجاد سازوکارهای ترویج و نهادینه سازی روحیه جهادی با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه و نقش معلمان از جمله راهکارهاست.

 

 

وی به پیوند بین مدرسه و مسجد پرداخت و گفت: باید مسئله نماز جماعت در مدارس همچون مساجد تقویت شود و طرح محراب در راستای تقویت پیوند بین مدرسه و مساجد اجرا شده است.

 

 

مشاور عالی وزیر اضافه کرد: ۱۵ سال است که طرح امین در راستای حضور روحانیون در مساجد اجرا می‌شود که اقدامی ارزشمند بوده است.

 

 

نیکزاد؛ مهمترین قشر که رکن آموزش و پرورش است را معلم دانست و گفت: باید نگاه ویژه به جایگاه معلم داشته باشیم و معلم نیز بر شان و منزلت و جایگاه خود واقف شود و جامعه نیز جایگاه معلم را بشناسد و آنرا درک کند.

 

 

وی اعلام کرد: باید معلمین بواسطه علوم و معارف علما جلسات با روحانیون گفتگو‌ داشته باشند تا بتوانند از علوم الهی علما بهره ببرند که به همت ستاد همکاری‌ها طرح‌هایی در این راستا دیده شده است.

 

 

دبیر ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش اضافه کرد: کردستان براساس زیست بوم خود دارای خصوصیات خاص خود است و باید در استان مدیریت شود و کمیته همکاری باید با محوریت نماینده ولی فقیه استان از ظرفیت زیست بوم استان برای استفاده از ظرفیت‌ها بهره ببرد.

 

 

نیکزاد با اشاره به رشادت‌های رزمندگان و شهدای اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی اعلام کرد: امروز فضای هجمه رسانه‌ای بر فرزندان سنگین است و نباید ناامید شویم و امروز جبهه فرهنگی در آموزش و پرورش است و باید مقاومانه بایستیم و فاتح این جبهه فرهنگی باشیم.

 

 

وی تصریح کرد: ما بعنوان مسئولان آموزش و پرورش باید ایستادگی کنیم و امید را به جامعه پمپاژ کنیم.

کد خبر 1178033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha