معیشت علما مورد توجه قرار گیرد

ماموستا رستمی گفت: معیشت علما و روحانیون باید مورد توجه دولت و نمایندگان مجلس قرار گیرد تا زمینه رفع مشکلات این قشر فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در جلسه همکاری حوزه و آموزش و پرورش که صبح روز دوشنبه دوم خرداد ماه در دفتر نماینده ولی فقیه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند ۱۲۴ هزار معلم را به کره خاکی فرستاد، انسانهایی که در مهد رسالت، نبوت و معنویت تعیین شدند و همراه با نور دل و ارتباط با خدای رحمان که اولین معلم جهان است، به جامعه خدمت کردند.

 

 

رستمی افزود: سه گام پیامبر بعد از استقرار در مدینه فاضله بنای مسجد بعنوان دانشگاه دینی بود که بزرگترین مدرسه تعلیم، تربیت، عرفان، مرکز وحدت، مودت، توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود.

 

 

وی تصریح کرد: بعد از پیامبران و یارانشان دعوت کنندگان به مساجد و این اماکن مقدس علما هستند که مسائل روز را بیان می‌کنند و سنگر تعلیم و تربیت دینی را در مساجد ترک نکردند.

 

 

امام جمعه سنندج گفت: علما روح را مداوا می‌کنند و بعد از گذشت چهل و سال از عمر انقلاب که آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه به هم نزدیک می‌شوند روحانیون فعالیت بیشتری دارند.

 

 

ماموستا رستمی اضافه کرد: وضعیت معیشت علما و روحانیون باید مورد توجه قرار گیرد و به این قشر نیز توجه شود تا مشکلات و تنگناهای آنها برطرف شود.

کد خبر 1178070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha