اتیوپی میزبان مسابقه جهانی حفظ قرآن با مشارکت ۵۰ کشور برای نخستین بار

اتیوپی برای نخستین بار مسابقه جهان حفظ قرآن کریم را با مشارکت قاریان و حافظان ۵۰ کشور جهان برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العین، اتیوپی برای اولین بار در تاریخ حود مسابقه جهانی حفظ قرآن کریم را با مشارکت شرکت کنندگان 50 کشور جهان از هشتم خرداد 1401 مطابق با  29 ماه می 2022 میلادی برگزار می کند.

 

انجمن حفظ و علوم قرآن کریم زید بن ثابت در آدیس آبابا  با همکاری شورای اسلامی اتیوپی و سازمان های دولتی مربوط و در رأس آن وزارت امور خارجه که وظیفه تسهیل ورود شرکت کنندگان را برعهده دارد، این مسابقه را برگزار می کند.

نورالدین قاسم، دبیرکل این انجمن به العین گفت: این انجمن مقدمات را برای برگزاری این مسابقه که با حضور قاریان و حافظان 50 کشور جهان از جمله امارات، عربستان و تانزانیا برگزار می شود، آماده کرده است.

 

وی افزود: این مسابقه قرآنی به مدت پنج روز ادامه دارد. در مراسم اختتامیه این مسابقه آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی حضور خواهد یافت.

قاسم ادامه داد: این انجمن بر آموزش اسلامی مانند حفظ قرآن کریم، گسترش آگاهی نسبت به اسلام و علوم آن، تشویق به انجام تحقیقات درباره قرآن کریم به عنوان معجزه الهی، توزیع قرآن تمرکز دارد. همچنین این انجمن برای تاسیس یک چاپخانه ویژه قرآن به منظور فراهم کردن آن برای دانش آموزان و تجهیز مساجد و تلفن های همراه برنامه ریزی می کند.

 

انجمن حفظ  و علوم قرآن زید بن ثابت در اتیوپی یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی اسلامی در آدیس آباباست. وزارت صلح اتیوپیاین انجمن را به عنوان موسسه رسمی به رسمیت شناخته است.

کد خبر 1178194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha