ورکشاپ نقاشی از بناهای تاریخی آستارا برگزار شد

به مناسبت هفته میراث فرهنگی، ورکشاپ نقاشی از بناهای تاریخی شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به مناسبت هفته میراث فرهنگی، ورکشاپ نقاشی از بناهای تاریخی آستارا به همت اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و با همکاری آموزشگاه نقاشی بوم‌رنگ در موزه فرهنگ و هنر حکیم نظامی برگزار شد.

 

در این ورکشاپ نقاشی که ۳۰ هنرمند حضور داشتند و  با هدف شناخت هر چه بهتر دانش‌‎آموزان از بناهای ثبت ملی شده آستارا برگزار شد، دانش‌آموزان هنرمند از فضای موجود فرهنگی برای رشد و تعالی فرهنگی شهرستان دست به قلم شده و آثاری زیبایی را از بناهای تاریخی به تصویر کشیدند.

 

برگزاری مسابقه فرهنگی توسط امام جمعه برای دانش‌آموزان و اهدای جوایز به آنان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

 

حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» در بین هنرمندان آموزشگاه بوم‌رنگ، اظهارکرد: هنر یک نعمت خدادادی است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه این شهرستان دارای هنرمندانی با تجربه، با استعداد و دل‌بسته به انقلاب است، افزود: ضرورت دارد از این هنرمندان که یک نعمت هستند قدردانی شود و بالاترین کمک به هنر و ادامه راه هنرمندان این است که این نخبگان هنری با دید تکریم و به آنها توجه شود و اقتصاد هنرمندان هم مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه عدم توجه به مسائل فرهنگی خسارت سنگینی به دنبال دارد، گفت: هنرمندان خوبی در رشته‌های مختلف هنری در آستارا فعالیت‌ می‌کنند و با توجه به موقعیت این شهرستان هنرمندان آن باید ویژه حمایت شوند.

 

«سودا آسانی» نیز در این ورکشاپ نقاشی،اظهارکرد: هدف از برگزاری این کارگاه ایجاد انگیزه، اعتماد به نفس، بالابردن روابط اجتماعی و بازتاب کارهای مثبت در جامعه است.

 

مدیر آموزشگاه نقاشی بوم‌رنگ بندر آستارا افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرهنگ نقاشی در خانواده‌ها رواج پیدا می‌کند و باعث هنردوستی در میان کودکان می‌شود.

کد خبر 1178203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha