وابستگی به دنیا موجب غفلت از آخرت شده است/عدم اجرای احکام اسلامی در کشور

حجت الاسلام وزیری گفت: وابستگی به دنیا و متعلقات آن موجب غفلت از آخرت و گسترش مشکلات شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «محمود وزیری« شامگاه روز دوشنبه(دوم خردادما) به مناسبت ایام شهادت رئیس مذهب جعفری حوزه علمیه مکتب اهل البیت(ع) و مجلس بزرگداشت ارتحال عالم ربانی آیت الله فاطمی نیا در محل مسجد فاطمه الزهرا(س) تیران اظهارداشت: وابستگی به دنیا توسط برخی از مردم و بی توجهی به آخرت موجب کوتاهی در اجرای دستورات دینی شده و با شبه افکنی دشمن بعضی از مسیر واقعی منحرف شده اند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: وابستگی به دنیا و متعلقات آن موجب غفلت از آخرت و گسترش مشکلات شده و باید این چنین مسائلی اصلاح و دستورات دینی اجرایی شود.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که پیامبر اسلام پنج ویژگی کودکان را دوست داشتند، اذعان داشت: زود به گریه افتادن، خاکی بودن و ادعا نداشتن، عدم ذخیره سازی دارایی و مال و اموال، دوری از کینه و دوستی پس از دعوا و ساختن خانه های گلی و تخریب آن از ویژگی های کودکان است که مورد علاقه پیامبر(ص) بود که نشان از عدم وابستگی به دنیا است.

 

حجت الاسلام وزیری با بیان اینکه وابستگی به دنیا مسئولیت ها انسان را از مسیر حقیقت دور می کند، تصریح کرد: لباس آدم باید در خدمت او باشد اما دلسبتگی به ظاهر باعث شده که ما اسیر لباس و پوشاک خود باشیم و برای ما نگرانی ایجاد می کند.

وی دو ویژگی ائمه معصومین را مهم خواند و اذعان داشت: آنان به دلیل صبر و علم و یقین پیشوا و امام ما هستند و در این مسیر ما هم باید پیرو آنان باشیم و گرنه نفعی از دینداری نبرده ایم.

 

عدم اجرای احکام اسلامی در کشور

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن با استفاده از ظرفیت رسانه ای به دنبال تحریف در دین و شبه افکنی است، تصریح کرد: مشکلات کشور را به عنوان ناکارآمدی نظام اسلامی القا می کند که دین و نظام اسلامی موفق نبوده است.

وی ادامه داد: مشکلات کشور ناشی از سو مدیریت برخی از مسئولان و دشمنی نظام استکبار و ایجاد جنگ های اقتصادی است و عدم اجرای احکام اسلامی در کشور مشکلات را دو چندان کرده است.

 

حجت الاسلام وزیری با بیان اینکه اجرای احکام اسلامی معضلات را کم می کند، خاطرنشان کرد: کارمزد و ناکارآمدی قوانین بانکی یکی از مشکلات است که مراجع تقلید نسبت به آن انتقاد دارند ولی ساختار اصلاح نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام راه و مسیر نجات را مشخص کرده و با احیا قوانین اسلامی از سختی ها می گذریم و باید در اجرای دستورات دینی بدون ترس و نگرانی و به صورت قوی در میدان باشیم و از احیا نماز و فرائض دینی عقب نشینی نکنیم.

کد خبر 1178314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha