مراکز دینی استان اصفهان میزبان برنامه های سوم خرداد هستند

حجت الاسلام روان با اشاره به حماسه فتح خرمشهر گفت: مراکز دینی استان اصفهان از جمله بقاع متبرکه و مساجد میزبان برنامه‌های سوم خرداد هستند.

حجت الاسلام «ولی الله روان«در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به حماسه فتح خرمشهر و برنامه های هفته مقاومت اظهارداشت: در این روز و هفته ویژه برنامه های فرهنگی با محوریت بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در مساجد و بقاع متبرکه انجام می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: 49 بقعه متبرکه و تعدادی از مساجد در سراسر استان اصفهان به صورت ویژه و خاص برنامه دارند.

وی ادامه داد: در ایام شهادت امام صادق(ع) نیز برنامه هایی شب جمعه و روز جمعه با همکاری هیات های مذهبی و هیات رزمندگان در بقاع متبرکه انجام و در مساجد نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام روان خاطرنشان کرد: در ایام مختلف به مناسبت های بقاع متبرکه میزبان برنامه های مختلفی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه این مراکز دینی محور برنامه های مهم هر منطقه هستند، تصریح کرد: مسجد محوری در محلات و بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی یک شهر، روستا و منطقه مطرح هست.

 

ترویج فرهنگ وقف در استان اصفهان

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف در قالب برنامه های مختلف انجام می شود.

وی ادامه داد: یکی از فرصت های مهم اقتصادی برای گذر از مشکلات و رفع نیازهای جامعه وقف است که سنت حسنه و فراگیر در استان اصفهان به حساب می آید و باید بیشتر و در موضوعات جدید گسترش یابد.

 

کد خبر 1178322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha