کشتارگاه صنعتی دام و صنایع جانبی شیروان یک پالایشگاه تلقی می شود

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشتارگاه صنعتی دام و صنایع جانبی شیروان یک پالایشگاه تلقی می شود.

«حسین دماوندی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: کشتارگاه صنعتی دام و صنایع جانبی شیروان به لحاظ فنی یک پالایشگاه تلقی می شود زیرا که مجموعه خروجی آن کالاهای باارزش افزوده خواهد بود شرایط کاملا مهیا است تا حلقه های تکمیلی زنجیره باارزش تامین گوشت قرمز در این استان رقم بخورد و واحد دامداری که سرمایه گذار ایجاد کرده به دام الیت یا پایه معروف است و می تواند در اصلاح نژاد دام های منطقه دخالت مستقیم داشته باشد.

 

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سعی داریم با افتتاح این طرح زنجیره بزرگ تولید گوشت قرمز را در این شرکت پایه گذاری کنیم و با کمک های دولت از سرمایه گذار، یکی از بزرگترین زنجیره تولید گوشت قرمز در شمال شرق کشور به نام خراسان شمالی اعلام خواهد شد.

 

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: افتتاح کشتارگاه صنعتی دام و صنایع دامی شیروان یک برنامه جامعی خواهد بود و چنانچه زیرساخت های آن به موقع به تولید و عرضه مصرف برسد در تامین گوشت قرمز شمال شرق کشور تعریف جداگانه ای برای این استان خواهیم داشت.

 

وی در خصوص کنترل قیمت دام اضافه کرد: 31 استان به لحاظ جغرافیایی در محدوده عملیات تولید قراردادی گوشت قرمز قرار خواهند گرفت تا در سال 1401 بتوانیم تولید را از 900 هزار تُن به یک میلیون و 20 هزار تُن افزایش دهیم.

 

وی بیان کرد: در رابطه با گوشت قرمز 4 منطقه را در کشور طراحی کردیم که اولین منطقه در خراسان رضوی بود و توانستیم قطب شمال و شمال شرق کشور را فعال کنیم که در این قطب هفت استان حضور دارند که سعی داریم دام موجود را تحت پوشش  قرار داده و براساس قراردادهای منعقد شده دام سبک و سنگین، کمک های دولتی به تولید کنندگان صورت گیرد تا در زمان مناسب روانه بازار شود و در تنظیم بازار و کنترل قیمت نقش داشته باشند.

 

کشتارگاه مدرن صنعتی دام و صنایع جانبی شیروان عصر روز دوشنبه با حضور معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد.

کد خبر 1178369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha