بسیجیان در راه حفظ آب و خاک کشور از هیچ کوششی فروگذار نکردند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: بسیجیان در راه حفظ آب و خاک کشور ایران اسلامی کمر همت و غیرت بستند و از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حاتمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج در مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر که دوشنبه شب دوم خداد در مهدیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سوم خرداد، مصادف با آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و نماد قدرت و ایمان مردم ایران است.

 

 

وی افزود: فتح خرمشهر بازتاب جهانی و بین‌المللی داشت، چرا که همه جهانیان دانستند که رژیم بعث عراق مهمترین و پیشرفته‌ترین سپر نظامی و دفاعی خود را از دست داد و نقطه آغازی برای شکست همه جانبه ارتش بعث پدید آمده است.

 

 

حجت‌الاسلام حاتمیان اظهار کرد: ماهر الرشید یکی از فرماندهان رژیم بعث عراق گفته بود، ما بهترین ادوات جنگی را در اختیار داریم و از وجود متخصصان خبره در جنگ بهره می‌گیریم، اما با این همه تسهیلات از بسیجیان روستایی شکست می‌خوریم و این جوانان روستایی همان جوانان غیور کرد و ترک و بلوچ هستند که در راه حفظ آب و خاک کمر همت و غیرت بستند و از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: صدام مدتی پس از سقوط خرمشهر گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند، من کلید بصره را به ایران تقدیم خواهم کرد و این میزان اعتماد به قدرت نظامی و تسهیلات و امکانات نظامی که در خرمشهر به کار گرفته شده بود، موجب شد که هرگز تصور فتح خرمشهر توسط ارتش و سپاه به ذهنشان خطور نکند اما با این حال با قدرت ایمان،سپاه اسلام و امداد خداوند این مهم رخ داد.

 

 

حاتمیان اعلام کرد: در عملیات مهم و نفس‌گیر بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر ۱۹ هزار نفر از نیروهای نظامی ارتش بعث به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند و گفتند این عدد شاید ساده باشد، اما اگر نوزده هزار مرغ را در صحرایی رها کنند و بعد بخواهید آنها را بگیرید و در یک فضای بسته جمع کنید بسیار دشوار است.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج اعلام کرد: اکنون تصور کنید نوزده هزار نیروی نظامی مسلح به پیشرفته‌ترین ساز و برگ جنگی در سنگرهای بتونی و نفوذ ناپذیر به اسارت در بیایند و اینجا بود که امام خمینی (ره) با نگرش توحیدی ودیدی عارفانه فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

 

 

وی اضافه کرد: این پیروزی بزرگ در نظر رژیم بعث و حامیان آنها چنان بزرگ جلوه کرد که به سرعت برای تغییر در روال جنگ و در واقع خاتمه جنگ به  تکاپو و تلاش افتادند.

کد خبر 1178629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha