اعلام عزای عمومی در آبادان و خرمشهر در پی حادثه ساختمان متروپل

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پی درگذشت تعدادی از شهروندان خوزستانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل و مصدومیت تعدادی دیگر، فردا (چهارشنبه ۴ خرداد) را عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» در پی درگذشت تعدادی از شهروندان خوزستانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل و مصدومیت تعدادی دیگر، فردا (چهارشنبه ۴ خرداد) را عزای عمومی اعلام کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان همچنین در پیامی دیگر ضمن تسلیت این رخداد غم‌بار به خانواده‌های مصیبت‌دیده حادثه، خواستار پیگیری سریع و بدون ملاحظه عوامل حادثه از سوی مسئولان ذی‌ربط شد.

 

امام‌جمعه اهواز بر شناسایی موارد مشابه چه در استان و چه در سایر نقاط کشور برای پیشگیری از تکرار این حوادث تلخ را مطالبه عمومی داسنت ابراز امیدواری کرد این موارد به فراموشی سپرده نشود.

 

«صادق خلیلیان» نیز در پی حادثه روز گذشته ساختمان متروپل آبادان در آستانه حماسه سالروز آزادسازی خرمشهر طی پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های مصیبت دیده در این حادثه، یک روز عزای عمومی را در شهرهای آبادان و خرمشهر اعلام کرد.

 

استاندار خوزستان در این پیام بیان کرد: روز (چهارشنبه ۴ خرداد) را در شهرهای آبادان و خرمشهر عزای عمومی اعلام کرده و از درگاه پرودگار متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان و مجروحین این حادثه صبر و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

 

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بر اساس گفته شاهدان عینی و با توجه به اینکه ساختمان در طبقات منفی پرتردد بوده، احتمال داده می‌شود که ۵۰ نفر زیر آوار باشند.

 

«مجتبی خالدی» با بیان اینکه ۵۰ دستگاه آمبولانس در محل مستقر و ۱۰۰ تخت در بیمارستان‌ها آماده هستند ابراز کرد: در متروپل تمام آوار ۱۰ طبقه در یک طبقه تجمع پیدا کرده است، کار آواربرداری خیلی سخت است

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز از تایید هویت جسد «حسین عبدالباقی» متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان خبر داد و عنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، دستور بازداشت نامبرده و تعدادی از متخلفین و مسببین حادثه از سوی مرجع قضایی صادر شده بود که تعدادی از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

 

«صادق جعفری چگنی» تصریح کرد: با توجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج متروپل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه یکی از قربانیان حادثه که غیرقابل تشخیص بوده، دستورات مقتضی جهت تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تایید قرار گرفت.

 

«وحید شعبانی» ظهر امروز (سه‌شنبه ۳ خرداد) با اشاره به خلق صحنه‌های زیبای انسان‌دوستی و بشردوستانه در محل وقوع ریزش ساختمان متروپل توسط شهروندان آبادانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از صحنه‌های زیبا که در اوج شرایط سخت بحرانی چشم‌نواز و بسیار زیبنده بود کمک‌های مردمی و توزیع وعده‌های غذایی رایگان بین عوامل دست اندرکار امدادرسان و خدمات‌رسان درگیر در بحران ریزش ساختمان متروپل است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: صحنه‌های بسیار زیبای همدلی مردم در این شرایط دشوار حادثه و همچنین شرایط نامساعد معیشتی و اقتصادی در  محل حادثه ستودنی و قابل تقدیر است.

 

وی اضافه کرد: مردم فهیم آبادنی از زمان وقوع این حادثه دلخراش علاوه بر آنکه در کنار عوامل امدادی به تلاش برای تسریع در روند امدادرسانی ها پرداختند، با توزیع آب، میان وعده و حتی وعده‌های غذایی در خیابان‌های مجاور مجتمع متروپل آبادان کوشیدند میهمان نوازی و همراهی را به کمال برسانند.

 

شعبانی با قدرشناسی از این اقدام پر مهر و محبت شهروندان آبادانی یادآور شد: عوامل امدادرسان جمعیت هلال‌احمر تا پایان این حادثه دلخراش در کنار مردم این شهرستان خواهند ماند.

 

کد خبر 1178684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha