بازنشستگان تامین اجتماعی در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارند/ حداقل حقوق بازنشستگان باید بر اساس سبد هزینه زندگی باشد

مهاجرگفت: با توجه به اعلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و امروز بازنشستگان در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سهراب مهاجر» امروز (سه شنبه ٣ خرداد) در نشست خبری گفت: با توجه به اعلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از طرف مدیر عامل تامین اجتماعی و وزیر کار، اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و امروز بازنشستگان تامین اجتماعی در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارند.

 

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان گرگان افزود: صحبت از حمایت مستضعفین و محرومین می شود اما نهایت بی مهری و بی توجهی به بازنشستگان تامین اجتماعی صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: دولت هیچ کم کاستی قانونی برای اجرای این مصوبه ندارد و افزایش حقوق بازنشستگان باید بر مبنای سبد هزینه زندگی و تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی باشد.

 

مهاجر گفت: بازنشستگان برای افزایش حقوق مستمری خودشان برنامه ریزی کرده اند و در حال حاضر این قشر از جامعه منتظر  دچار سردرگمی شده اند و شرایط سخت اقتصادی و گرانی های سرسام آور، تورم، تحریم و حذف ارز ترجیحی، زندگی آنها را شدیدا تحت تاثیر خود قرار داده  حتی بعضاً توان تامین درمان بیماری‌های خودشان را ندارند. 

 

وی با اشاره به اینکه ٢۵ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال گذشته نیز پرداخت نشده است، افزود: در حال حاضر دو ماه از وعده وزیر کار و دولت برای افزایش حقوق  بازنشستگان گذشته و تا پایان اردیبهشت نیز همان حقوق قبلی پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه برخی از مستمری بگیران زیر دو میلیون تومان حقوق می گیرند، از دولت خواست تا وضعیت فقر، فلاکت و زندگی زیر خط فقر بازنشستگان را درک کند.

 

مهاجر خاطرنشان کرد: حداقل حقوق بازنشستگان در سال گذشته چهار میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بوده است اما انتظار ما این است آنچه را که دولت تصویب می کند مبنی بر سبد هزینه زندگی این قشر باشد.

 

به گفته وی، تا کنون افزایش های صورت گرفته کمتر از سبد هزینه زندگی بوده است.

 

مهاجر افزود: در گرگان ٢٠ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی هستند که روزانه تعداد زیادی به این کانون مراجعه می کنند، و اکثرأ متقاضی دریافت وام هستند که متاسفانه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با توجه به مصاحبه تلویزیونی در سال گذشته در گرگان مبنی بر پرداخت ۴۰ میلیارد تومان وام کم بهره به بازنشستگان استان گلستان خلف وعده و او نیز بازنشستگان را همچنان به انتظار گذاشته است.

 

 

کد خبر 1178754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha