دولت در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تجدید نظر کند

سماکچی بازنشستگان را سرمایه‌های انکارناپذیر کشور خواند و گفت: اشتباهی که هیئت دولت در مورد حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی کرده را باید فورا جبران نماید.

«محمدرسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: در کمیته دستمزد شورای عالی کار هر هفته در بهمن و اسفند ماه جلساتی برقرار بود و بنده به عنوان نماینده کارفرمایان حداقل در چهار جلسه آن حضور داشتم و پیشنهاداتی را مطرح کردم.
 
رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان در مورد پیشنهاداتش برای افزایش حقوق کارگران که شامل بازنشستگان هم می‌شد توضیحات بیشتری ارائه داد و تصریح کرد: تعیین ۴.۴۱ درصد برابر با نرخ تورم برای حداقل دستمزد و تعیین ۲۰ درصد افزایش حقوق و دستمزد برای سایر سطوح پیشنهادی بود که توسط بنده مطرح شد.
 
سماکچی با بیان اینکه در جلسه آخر شورای عالی کار، دولت و نمایندگان کارگران با افزایش ۴.۵۷ حداقل دستمزد و افزایش ۳۸ درصد سایر سطوح موافقت کردند ابراز داشت: تبعا نمایندگان کارفرمایی نیز برای اینکه در جامعه اختلاف کارگر و کارفرما مطرح نشود نهایتا با این تصمیم موافقت و مفاد آن را امضاء کردند.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر به حداقل دستمزد ۴.۴۱ و به سایر سطوح ۲۰ درصد افزایش حقوق و دستمزد توجه می‌شد امروز برای بازنشستگان این مشکلات به وجود نمی‌آمد اضافه کرد: همه اینها قابل تصحیح است از طرفی دولت تصمیم دارد به حقوق ‌کارمندان و بازنشستگان دولتی معادل ۱۰ درصد مجدد افزایش تخصیص دهد.
 
رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان خواستار جبران فوری اشتباهی که هیئت دولت در مورد حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی داشته است شد و خاطرنشان کرد: با توجه به موارد مطرح شده صندوق تامین اجتماعی هم می‌تواند برای حقوق همه بازنشستگان ۲۰ درصد افزایش حقوق در نظر بگیرد و این امر بسیار فوری است تا حداقل التیامی برای بازنشستگان که سرمایه انکار ناپذیر جامعه هستند، باشد.
 
 
کد خبر 1183539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha