اختصاص ۳.۲ میلیارد تومان اعتبار حمایتی به موسسه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی گلستان/ جشنواره «تسنیم» و طرح «سپیدار» در استان برگزار می‌شود

رعیت گفت: ۴۶ موسسه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای استان گلستان بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار حمایتی برای اجرای ایده ها و طرح های مبتکرانه و خلاقانه خود دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان، شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس که برای تعالی نام ایران اسلامی و حفظ اقتدار این خاک همت کرده و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر، روز بزرگی در تاریخ دفاع مقدس است. با توجه به اقتضائات آن زمان و دست خالی ما برای دفاع و مقابله با دشمن، آزادسازی خرمشهر یک معجزه بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه نوع جنگ در شرایط کنونی تغییر کرده است، گفت: آن زمان جنگ نظامی بود و الان در معرض جنگ و هجمه های بیشمار در عرصه نرم هستیم. ما به عنوان متولیان این عرصه و اهالی رسانه به عنوان افسران خط مقدم جبهه های جنگ نرم وظیفه داریم با دشمن مقابله کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در فصل نوی خدمت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یکی از اولویت ها تقویت تشکل های مردمی و موسسه های فرهنگی و هنری دارای مجوز است، افزود: با همت و درایت مجلس شورای اسلامی و برنامه دولت مردمی و همچنین در برنامه تحول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از شاخصه ها و ردیف های ابلاغی به مدیران کل فرهنگ و ارشاداسلامی تقویت تشکل ها و موسسه های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای است.

 

رعیت اعلام کرد: با توجه به اعتبارات ابلاغی ۴۶ موسسه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای استان گلستان برای ارائه ۶۶ طرح، ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار حمایتی برای ایده ها، طرح ها و برنامه های پیشنهادی خود دریافت کردند.

 

وی جشنواره فیلم کوتاه تسنیم را یکی از این برنامه ها عنوان کرد و گفت: پوستر و فراخوان این جشنواره در جلسه شورای فرهنگ عمومی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان رونمایی شد. این جشنواره از سوی موسسه فرهنگی قرآنی تسنیم وحی الوند برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان افزود: این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، نماهنگ و مستند مرومی و حرفه ای با موضوع قرآن و عترت پیش بینی شده است که علاقه مندان تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند آثار خود را به دفتر انجمن سینمای جوان استان یا به شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۹۷۳۹۷۵۵ ارسال کنند.

 

وی طرح سپیدار را از دیگر برنامه‌های این موسسات عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف افزایش نشاط اجتماعی برای سالمندان و پیشکسوتان از سوی موسسه فرهنگی هنری پرنیان فرهنگ و نور از سوم خرداد آغاز شد و تا دو ماه آینده نیز ادامه دارد. برگزاری کارگاه های آموزشی آشنایی با آسیب های اجتماعی  در دوران سالمندی بت رویکرد توانمندسازی و تمرکز بر مدیریت اضطراب و استرس و تور گرگانگردی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته به مدت دو ماه برگزار می شود.

 

رعیت به برگزاری مرحله استانی جشنواره فانوس گفت: برای پاسداشت ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و برای انتقال آن و بهره گیری از قالب های فرهنگی، هنری و رسانه ای مرحله استانی جشنواره فانوس با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بخش هنرهای ممایشی، تجسمی، فیلم و سریال، تولیدات رادیویی و بخش ویژه که همه مردم می توانند در آن شرکت کنند، برگزار می شود.

 

رعیت ادامه داد: اختتامیه مرحله استانی جشنواره فانوس شهریورماه امسال و اختتامیه مرحله کشوری آن در آبان ماه به میزبانی‌ اصفهان برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1178819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha