برگزاری چهاردهمین کنفرانس گفتگوی ادیان دوحه در قطر

چهاردهمین کنفرانس گفتگوی ادیان دوحه با موضوع "سخنان تنفرآمیز در ادیان؛ در عمل و در متون" در قطر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی چهاردهمین کنفرانس گفتگوی ادیان دوحه که با موضوع "سخنان تنفرآمیز در ادیان؛ در عمل و در متون" برگزار می‌شود، امسال در قطر آغاز شد.

افتتاحیه این کنفرانس با حضور 300 نفر از دانشگاهیان، روحانیون، پژوهشگران و خبرنگاران از 70 کشور جهان در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

در این کنفرانس موضوعاتی همچون؛ "سخنان تنفرآمیز در ادیان در عمل و متون"، مفهوم سخنان نفرت انگیز، علل و انگیزه های آن، " الگوهای گفتار نفرت پراکنی وراههای مقابله با سخنان نفرت انگیز" در 3 نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سلطان بن سعد المریخی وزیر دولت در امور خارجی قطر طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت که افراد، گروه‌های مذهبی و دولت‌ها باید برای همزیستی و همکاری یکدیگر را به رسمیت بشناسند و گفت‌وگوی سازنده مبتنی بر احترام به فرهنگ‌ها، اعتقادات و مقدسات را توسعه و گسترش دهند.

وی تاکید کرد که سخنان تنفرآمیز به یک مشکل مهم تبدیل شده است که تنها با قوانین بین المللی قابل حل نیست. تأثیرات آن بر جهان را نمی‌توان به خطبه‌ها و متون دینی محدود کرد. در واقع برای تلفیق همه این تلاش‌ها نیاز به کار جدی است.

علی کاراداغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز در سخنرانی خود گفت که روابط بین مردم بر اساس یک تعادل مبتنی بر شناخت یکدیگر بنا شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد روابط متقابل بر مخالفت‌ها و درگیری‌ها غلبه می‌شود، گفت: سخنان تنفرآمیز زمانی پایان می‌یابد که سیاستمداران به ارزش‌ها احترام بگذارند.

کنفرانس گفتگوی ادیان دوحه که برای اولین بار در سال 2003 برگزار شد، قرار است به مدت دو روز ادامه یابد.

کد خبر 1178877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha