ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه جامعه امروز است

حجت الاسلام بیات با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شهدا برای دفاع از این انقلاب و اسلام جان فشانی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسن بیات در برنامه عصر شعر عروج از سلسله برنامه‌های بزرگداشت کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی کشور و 40 شهید روحانی استان زنجان ضمن تاکید بر جایگاه والای شهدا گفت: اگر در کشور ما فرهنگ شهید و شهادت استمرار داشته باشد کشور ما نجات پیدا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امرو ما بر سفره ای که به برکت خون شهدا محیا شده نشسته‌ایم، گفت: رئیس جمهور با شجاعت و بدون در نظر گرفتن منافع افراد خاص و در جهت اصلاح وضع کشور و در راستای منافع ملی حرکت کرده است و حرکت به سوی منافع کشور و ملت ترسی ندارد.

 

بیات با اشاره به اینکه ما خواستار جنگ نبوده و نیستم گفت: تاکنون ما به کدام کشور ظلم و تجاوز کرده‌ایم؟ ما فقط درصورتی که دشمن بخواهد به ما و کشورمان تجاوز کند از خود دفاع خواهیم کرد و باید همیشه آماده دفاع از کشور عزیزمان باشیم.

 

وی در ادامه در بیان فضلیت شهدا در نزد خداوند متعال به حدیثی از امام چهارم شیعیان حضرت علی‌بن الحسین علیه السلام اشاره نمود و بیان داشت: حضرت فرمودند روزی حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام در بین مردم خطابه میخواندند و مردم را به جهاد دعوت می نمودند جوانی برخاست و از حضرت سوال کرد فضلیت افرادی که در راه خدا جهاد می‌کنند در چیست؟

 

بیات افزود: حضرت علی علیه السلام در پاسخ این فرد اشاره نمودند به جواب حضرت محمد علیه السلام به سوال ایشان در همین خصوص در یکی از جنگها که فضلیت مجاهدان چیست؟

 

این روحانی ادامه داد: پیامبر اکرم در پاسخ فرمودند وقتی رزمندگان قصد عزیمت به جنگ را می‌نمایند خداوند متعال کارت آزادی از آتش را به آنها اعطاء می‌کند که این مزیت آن‌هاست، وقتی خود را برای جهاد در را حق آماده می‌کنند خداوند متعال در بین فرشتگان به آنها مباهات می‌کند.

 

وی بیان کرد: وقتی این مجاهدان با خانواده خود خداحافظی می‌کنند ماهی‌ ها از عشق برای آنها اشک می‌ریزند و وقتی از خانه خود خارج می‌شوند مانند ماری که از پوست خود خارج می‌شود از گناهان پاک می‌شوند و خداوند متعال برای هرکدام 4 هزار ملک موکل جهت مراقبت از چپ، راست، پیش رو و پشت‌سر قرار می‌دهد.

 

بیات با بیان این حدیث افزود: وقتی رزمنده راهی جبهه شد هر عمل نیک او دوبار حساب شده و در هر روز که به اندازه یک دنیا است ثواب عمل هزار عابد برای او نوشته خواهد شد و وقتی رو در روی دشمن قرار می‌گیرد علم اهل دنیا در حساب ثواب آنها عاجز می‌ماند.

 

وی با بیان فراز پایانی این حدیث گفت: وقتی رزمنده در مقابل دشمن قرار گرفت فرشتگان با بالهای خود آنها را می‌پوشانند و رحمتی به آنها نازل می شود و فرشتگان برای یاری و ثابت قدم ماندن آنها دعا می‌کنند و منادی از سوی خدا ندا می‌دهد بهشت زیر سایه شمشیرهاست و وقتی ضربه شمشیر، سنگ، تیر و.. به آنها می‌خورد برای آنها آسان‌تر از خوردن آب سرد توسط فرد تشنه است.

 

در ادامه برنامه امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: امیدوارم بتوانیم بیشتر برای شهدا خدمت کنیم و با حضور اصحاب و فرهنگ و هنر محافل بیشتری در راستای معرفی شهدای عزیزمان برگزار کنیم.

 

قرائت اشعار توسط شعرا و تجلیل  از خانواده شهدای روحانی شهید علی اکبر بیگدلو و شهید سید ستار هاشمی پایان بخش این برنامه بود.

کد خبر 1178886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha