تربیت دانش آموزانی با هویت اصیل ایرانی، اسلامی، مسئولیت اصلی ماست

به گفته اسماعیلی، امروز دانش آموزان قهرمانان ملی خود را نمی شناسند و ما در این مورد مسئولیت داریم تا مطابق با سند تحول، دانش آموزانی با هویت اصیل ایرانی- اسلامی تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مدیر کل آموزش و پرورش زنجان در آیین تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بیت المقدس، گفت: خرمشهر به همت و توان جوانان عزیزی که با شجاعت تمام ایستادند، آزاد شد که در واقع باب فتحی برای نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

 

علی اسماعیلی با بیان این که باب شهادت همچنان باز است، افزود: دیروز شهید صیاد در مقابل منزل خود مورد ترور قرار گرفت و به شهادت رسید و این نهایت نفرت پراکنی دشمن را نشان می دهد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان این که آموزش و تربیت دو بال صعود و ترقی جامعه است، تصریح کرد: اقتدار، تاثیرگذاری و حضور عناصر موثری چون شما مربیان تربیتی در مدارس بسیار ارزشمند است و بایستی این حوزه همواره به دور از تنش و تنها به هدف والای خود متمرکز شود.

 

اسماعیلی بیان داشت: امروز بحث آسیب های اجتماعی بسیار مهم است و در این رابطه باید ابتدا عوامل تشکیل دهنده این آسیب ها را بشناسیم و بعد با نقش آفرینی موثر و مقابله درست، مناسب و به جا، شاهد تغییر رویه این مسئله در آینده باشیم.

 

وی با اشاره به دیدار اخیر معلمان با مقام معظم رهبری افزود: رهبری در دیدار اخیر خود به هویت بخشی ایرانی اسلامی و انتقال این هویت تاکید داشتند.امروز دانش آموزان قهرمانان ملی خود را نمی شناسند و ما در این مورد مسئولیت داریم تا مطابق با سند تحول، دانش آموزانی با هویت اصیل ایرانی- اسلامی تربیت کنیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه رزمندگان زنجان در عملیات مقدس بسیار تاثیرگذار بودند گفت: نقش رزمندگان زنجانی در عملیات بیت المقدس ستودنی است که با خون خود از این کشور دفاع کردند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبری در رابطه با تربیت نوجوانان افزود: ضرورت دارد دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که بتوانند در فرایند اجرای تربیت نقش بگیرند و آماده ورود به جامعه شوند.

 

میرزایی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی اخیر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت با ستاد اجرایی پایگاه تابستانی، بیان داشت: دبیرخانه فعالیت های تابستانی به استان زنجان واگذار شده است و تابستان مهمی را پیش رو داریم که ضرورت دارد برنامه‌های ویژه‌ای را پیش بینی و به بهترین نحو اجرا کنیم.

 

شایان ذکر است در پایان از برگزیدگان این دو جشنواره تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 1178909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha