تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری، ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار می طلبد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری خراسان شمالی، ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار می طلبد، گفت: این مبلغ برای اعتبارات سفر رییس جمهوری اعلام شده ولی مبلغ نهایی تأیید شده مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی صبح امروز چهارشنبه (چهارم خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص پروژه های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام سفر رییس جمهور به خراسان شمالی، برآورد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در تمام شهرستان های استان انجام شد.

 

وی، با بیان اینکه تکمیل تمام پروژه ها نیازمند اعتبار 220 میلیارد تومانی است، افزود: البته این رقم صرفا برای ساخت و ساز و تکمیل پروژه ها پیش بینی شده و تجهیزات مورد نیاز این مجموعه ها، اعتبارات جداگانه ای را می طلبد.

 

صادقی با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم و اولویت دار استان، تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری در دوبرار بجنورد است، اظهارکرد: این مجموعه فرهنگی با 12 هزارو 150 مترمربع و 50درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است که این مبلغ برای اختصاص در سفر رییس جمهوری مورد موافقت قرار گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری فاروج هم با هزارو 50 مترمربع زیربنا و 80درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه های مهم استان برای اختصاص اعتبار و به مرحله بهره برداری رسیدن است.

 

وی سرانه فضای فرهنگی شهرستان راز و جرگلان را صفر اعلام و اظهارامیدواری کرد بتوان در سفر رییس جمهوری برای ساخت و راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری در این شهرستان اعتبارات خوبی اخذ کرد.

 

صادقی به برگزاری یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی هم اشاره کرد و با بیان اینکه این جشنواره از هشتم تا یازدهم خرداد ماه در بجنورد برگزار می شود، افزود: هزار و ۱۱۱ اثر از ۲۸ استان به دبیرخانه این جشنواره واصل شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه عدالت، دانش بنیان بودن، خانواده بنیان بودن و مردم محور بودن از ارکان گفتمان سند تحول دولت است، افزود: ما به عنوان فعالان حوزه فرهنگ و هنر باید پایگاه های مردمی در این حوزه را بشناسیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر مردم محور بودن از نکات مهم در برنامه ریزی ها به شمار می رود، با اشاره به حوزه های فرهنگی مردمی از جمله مساجد، دانشگاه ها، حوزه ها، اصناف و ...اظهارکرد: باید با پرهیز از تمرکزگرایی، تمام فعالیت ها را به این سمت و سو سوق دهیم.

 

صادقی با بیان اینکه فعالیت های حوزه دین و انقلاب به حوزه مساجد بازمی گردد، تأکید کرد: مساجد باید مدیریت جامعه را به عهده بگیرد و همچون زمان پیامبر، مسجد پایگاه حکومت باشد.

 

 

کد خبر 1178967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha