برگزاری آیین افتتاح دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت در شرکت گاز فارس

آیین افتتاح دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت در شرکت گاز فارس با حضور استاندار فارس و مدیران و مسئولین استانی و با هدف برقراری ارتباط مستقیم صنعت با شرکت های دانش بنیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیین افتتاح دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت در محل شرکت گاز استان فارس همزمان با سوم خرداد ماه روز آزاد سازی خرمشهر و در سایه رهنمود‌‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین با حمایت های وزیر نفت، استاندار فارس و مدیران و مسئولین استانی، این دفتر با هدف برقراری ارتباط مستقیم صنعت با شرکت های دانش بنیان برگزار شد. 

«محمد هادی ایمانیه» در این آیین گفت: معتقدم سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تاریخ ایران و جهان را عوض کرد و انقلاب بزرگی صورت گرفت و در مقابل این اراده تمام جهان جمع شدند اما نقطه عطف شکست این تهاجم که به کشور ما شد، پیروزی و فتح خرمشهر بود.

استاندار فارس با اشاره به اقدام صورت گرفته در خصوص افتتاح دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت  در محل شرکت گاز استان فارس، افزود: از ابتدا شعار من این بود که باید استان به صورت علمی اداره شود و کلیه عرصه های خدمات رسانی و فعالیت های استان نیز این ظرفیت را دارند که تحول جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان نمادی از رسوخ علم در بدنه اجرایی کار هستند و علم باید در کنار همه موضوعات قرار گیرد تا بتوانیم به یک بهره وری دست یابیم تا مشکلات کشور را با هزینه کمتر رفع کنیم چرا که در عرصه انرژی، نفت و گاز برای کشور ما حیاتی است چه در زمانیکه منبع درآمد ما از این حوزه بود و چه در زمانی که در دوره تحریم باعث ایجاد رکود شد.

ایمانیه تاکید کرد: امید است روزی برسد که در کشور ما نفت، گاز و بنزین و فرآورده های پتروشیمی خود را به فروش برسانیم و آنرا در خود این حوزه ها خرج کنیم.

استاندار فارس ادامه داد: این اقدام مبارکی است و در کنار شما هستیم، سه دانشگاه شیراز،  پردیس و آزاد مکلفند تا هفته آینده یکی از اساتید خود را جهت مستقر شدن در این مکان معرفی کنند.

ایمانیه اضافه کرد: امید است بتوانیم طی 2 سال آینده ساختمان و تجهیزات لازم فراهم شود تا این مرکز به دومین مرکز دانش بنیان صنعت نفت و فناوری کشور تبدیل شود.

«علی اکبر میدان شاهی» نیز گفت: همزمان با این روز مبارک عملیات اجرای گاز رسانی به ۲۴ روستا و افتتاح پروژه های گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان صورت می گیرد و ۱۴ هزار خانوار در این ایام از نعمت گاز بهره مند می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: در خصوص قدیمی بودن شبکه ها در تلاشیم تا یک اتاق بحران ویژه در شرکت گاز استان در خصوص آن ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا در حوزه صنعت رکود گازرسانی به ۸۰۰ صنعت انجام شود و تا پایان سال جاری پوشش سراسری گاز رسانی در تمام روستاها محقق شود.

میدان شاهی با اشاره به اینکه برنامه های اجرایی شرکت در سال جاری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین است، تصریح کرد: در سال ۸۹ طرح جامع صنعت و معدن توسط دانشگاه علم و صنعت معرفی شد، اما اجرا نشد.

وی افزود: با توجه به حضور معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در شهر شیراز در عید سعید فطر یک جلسه تشکیل و موضوعات مربوط به این طرح مطرح شد و این جلسه منجر به ایجاد یک تفاهم نامه با رویکرد بازنگری از سوی دفتر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شد و مقرر شد تا پیرو آن شعبه دوم دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت فارس در محل شرکت گاز استان فارس افتتاح و به عنوان یک منطقه ویژه معرفی شود.

میدان شاهی گفت: با افتتاح این دفتر در راستای تحقق شعار سال و تقویت و توسعه همکاری فناورانه، می‌توان بستر و فرصت بهره برداری از توانمندی های واحدهای نوآور و فناور و استفاده ساختارمند از ظرفیت ها و توانایی های علمی و پژوهشی در حوزه گاز ایجاد کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در پایان از نمایندگان مراکز پژوهشگاهی و دانشگاهی درخواست کرد تا ظرف مدت ۲ هفته نماینده پژوهشی فعال خود را جهت استقرار در این مرکز معرفی کنند. 

«احمد علی افکاری»، نیز در این مراسم در خصوص شرکت های دانش بنیان گفت: در سال جاری دولت اساس را بر این قرار داد که نرخ رشد را متحول کند و بودجه و قانون را براساس هدف تحققی خود هماهنگ کند.

مدیر کل مدیریت و برنامه ریزی استان فارس افزود: موضوع شرکت های دانش بنیان و توجه به آنها در راستای تحقق هدف نرخ رشد هشت درصدی است که در ضوابط اجرای بودجه امسال این نرخ رشد دیده شده است و شورای برنامه ریزی استان موظف است ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استان را در این حوزه صرف کند. 

«حسن عبدالله زاده»، جانشین فرمانده سپاه فجر استان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خرمشهر و بیت المقدس، گفت: سوم خرداد روزی است که نسبت به آن حس غرور آمیزی داریم.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان افزود: یکی از بهانه های جمع شدن در این جلسه افتتاح مجموعه ای دانش بنیان است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العای) طی سال های گذشته که خرمشهرها در پیش است، باید در موضوعات علمی و گشایش هایی که در پی آن است باید خرمشهرهای دیگری را در پیش رو داشته باشیم و نگاه رهبری اینست که روز به روز در آینده موفق تر و قدرتمندتر شویم. 

وی تصریح کرد: امید است دولت جدید بتواند با شروع جراحی اقتصادی در راستای رفع معضلات معیشتی مردم بتواند حرکت بسیار خوبی را آغاز کند.

کد خبر 1179058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha