ثبت جهانی ماسوله از مولفه های اقتصاد پایدار در گیلان

عباسی با بیان اینکه ماسوله سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور و جهان است گفت : ثبت جهانی ماسوله از مولفه های اقتصاد پایدار در گیلان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « اسدالله عباسی» چهارشنبه (۴ خرداد) در نشست رفع موانع ثبت جهانی ماسوله اظهارکرد: استان گیلان آثار تاریخی بسیار ارزشمندی دارد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه همه دستگاه‌های مربوطه بایستی همکاری کنند تا ماسوله این نماد میراث فرهنگی گیلان ثبت جهانی شود گفت: غفلت در این فرایند به معنی از دست دادن یک فرصت تاریخی است.

 

وی اذعان کرد : امروز ثبت جهانی یکی موضوع های رسیدن به اقتصاد پایدار است بنابراین بایستی از فرصت‌ها بهره گرفت تا موانع پیش روی ثبت جهانی این میراث ارزشمند هر چه زودتر برطرف شود.

 

عباسی با تاکید بر ایتکه میراث ارزشمندی چون شهر تاریخی ماسوله باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: هر دستگاه به سهم خود بایستی برای رفع موانع مشخص شده اقدام و هرکجا نیاز به تامین اعتبار است، اعلام شود.

 

وی از موزه میراث روستایی گیلان به‌عنوان یک پروژه موفق اشاره و به طرح‌های بوم‌گردی این طرح پرداخت و ادامه داد: قرار بود در طرح‌های بوم‌گردی خانه‌های روستایی گیلان با همه دانش و ویژگی‌هایش ترمیم و حفظ شود اما، متاسفانه در جریان اجرای بوم‌گردی‌ها تنها به ساخت و ساز نمادین از خانه های روستایی در این پروژه اکتفا می شود و این طرح از اهداف اولیه فاصله گرفته است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از ماسوله می‌توان جهت عرضه تمام‌ محصولات دستی گیلان بهره برد اضافه کرد: گردشگر در سفر به ماسوله امکان بهره مندی از همه تولیدات ویژه و فاخر صنایع دستی استان را  داشته باشد.

 

 

کد خبر 1179127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha