اساسنامه حمایت بیمه‌ها از بیماران خاص و صعب العلاج تا یک ماه آینده اجرایی می شود

رضایی با بیان اینکه ایجاد شبکه‌های گسترده درمانی از وظایف بیمه‌ها است، گفت: اساسنامه حمایت بیمه‌ها از بیماران خاص و صعب العلاج تا یک ماه آینده در هیات وزیران اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مهدی رضایی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شب گذشته (چهارشنبه ۴ خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه ایجاد شبکه‌های گسترده درمانی از وظایف بیمه‌ها است، گفت: اساسنامه حمایت بیمه‌ها از بیماران خاص و صعب العلاج تا یک ماه آینده در هیات وزیران اجرایی خواهد شد.

 

وی با اعلام اینکه براساس آمار ۱۰ درصد جامعه پیش از این پوشش بیمه‌ای نداشتند، افزود: خوشبختانه در بودجه۱۴۰۱ بیمه این افراد برعهده دولت تعیین شده و اطلاعات این افراد از طریق وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی در اختیار ما قرار گرفت.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه از پایان سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر‌ها تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند، گفت: تعداد این افراد درحال حاضر به بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

 

رضایی با اشاره به هزینه‌های پرداختی بیماران صعب الاعلاج گفت: اعتبارات بیمه‌ها کفاف پوشش بیماران صعب الاعلاج را نمی‌داد، اما دولت سیزدهم و مجلس با دو برابر کردن هزینه پوشش این بیماران سعی کرده اند مشکلات برای این بیماران کاسته شود و اساسنامه این موضوع در شرف تایید در هیات وزیران است.

کد خبر 1179213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha