شهدا از حب دنیا دوری کرده و به شناخت واقعی از امام عصر(عج) رسیدند

حجت الاسلام جوشقانیان گفت: شهدا خود را از حب دنیا دور کرده و به شناخت واقعی از امام زمان(عج) رسیدند که توانستند در قلب و روح خود محبت امام عصر (عج) را جای دهند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان»  استاد حوزه و دانشگاه در یادواره شهدای روحانی ملایردر مسجد جامع شهر ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سالروز شهادت امام صادق(ع)  گفت:  انقلاب اسلامی ما با خون هزاران شهید  به دست  آمده است.

 

استاد حوزه و راوی دفاع مدس با بیان اینکه  مردم ما د همه عرصه‌ها دزر مقابل دشمن ایستاده و این برگرفته از مکتب امام راحل ف تدابیر رهبری  و ایستادگی و مقاومت ملت ایران ات افزود:  شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس در کنار سایر شهدا  جایگاه ویژه دارند و بیشترین حضور را از روحانیت در بین سایر اقشار در دفاع مقدس داریم.

 

  استاد حوزه و راوی دفاع مدس به مقام وه منزلت شهدا در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: شهدا با خدا معامله کردند و باب شهادت بابی است که به روی هر کسی باز نمی‌شود و مختص کسانی است که از سوی خدا برگزیده شده اند.

وی  تکلیف مداری و  منتظر واقعی امام زمان بودن را از ویژگی منحصر به فرد شهدا برشمرد و افزود: در واقع شهدا خود را از حب دنیا دور کرده و به شناخت واقعی از امام زمان رسیدند که توانستند در قلب و روح خود محبت امام زمان را جای دهند.

 

وی با بیان اینکه تعداد شهدای نهاد مقدس روحانیت آمار بالایبی دارد افزودقشر روحانیت با همه هزینه کرد بیشتر از همه در جایگاه مظلومیت واقع شده است.

استاد حوزه و راوی دفاع مدس با بیان اینکه  و متاسفانه همه هجمه‌ها و تبلیغات مسموم از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون متوجه نهاد مقدس روحانیت بوده و  از پیروزی انقلاب تا به امروز روحانیت در همه حوزه‌ها از حداقل‌های معیشتی نسبت به دیگر قشرهای جامعه بهره مند هستند گفت: با این وجود  بیشترین سیل هجمه‌ها و تهمت‌ها به سمت روحانیت است.

 

حجت‌الاسلام جوشقانیان در ادامه افزود: روحانیت در این لباس مقدس  با توجه به وظیفه ای که دارد پای عهدی که بسته ایستاده و برای دفاع از دین اسلام و قرآن تلاش می‌کند.

 

 وی با بیان اینکه  به شهادت شهدای روحانی و طلاب جهادی در حرم امام رضا(ع) حرکتی ناجوانردانه از سوی ایادی  دشمن بود که نشان از این داد که روحانیت خار چشم دشمان است ودشمن از ترویج دین و مقدسات هراس داشته  و با این قبیل اقدامات می‌خواهند دین و مقدسات را خدشه دار کنند.

 

وی  بر ادامه راه شهدا تاکید کرد و افزود:شهدا امروز زنده و بر اعمال و رفتار ما ناظرند و ما باید کاری کنیم که مورد شفاعت شهدا باشیم

 

«حجت الاسلام محمدباقر برقراری» نیز ضمن گرامیداشت  یاد و خاطره شهدا گفت: تقدیم  4 هزار شهید روحانی نشان از پیش رو بودن ذ روحانیت در همه عرصه‌ها به ویژه دوران دفاع مقدس است .

 

امام جمعه ملایر افزود:شهدای روحانی با سینه‌ای پر از اجتهاد وعلم در مسیر شهادت گام نهادند ومزد تلاش و علم خود را با شهادت گرفتند.

 

وی به آمار شهدا در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: 3 هزار و 890 شهید روحانی، 3 هزار جانباز روحانی و 300 آزاده روحانی  داریم که از 730 شهید روحانی دوران دفاع مقدس تنها چند قطعه استخوان و پلاک بازگشته و از 93 شهید روحانی نیز هنوز هیچ اثری به دست نیامده است.

امام جمعه ملایر شهدای  روحانی ترور را  156 تن، شهدای روحانی مجتهد را 30 تند، برشمرد و گفت: 181 شهید روحانی دارای سطح 4 حوزه علمیه و 70 شهید روحانی غواص دوران دفاع مقدسداریم و بیشترین آمار شهدای روحانی مربوط به عملیات کربلای 5 با 567 شهید بوده است.

وی تعداد شهدای روحانی منطقه عملیاتی شلمچه را 935 شهید دانست و تصریح کرد: بیشترین علت شهادت جامعه روحانیت اصابت ترکش بوده و 2 هزار و 21 روحانی به همین شکل به شهادت رسیده اند.

وی گفت: حوزه های علمیه شهرستان ملایر  23 شهید روحانی را تقدیم نظام و انقلاب کردند که 19 نفر از آن ها متولد همین شهرستان بودند و 12 نفرشان در اینجا دفن شدند.

    

کد خبر 1179286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha