صیانت از کانون خانواده مهم ترین گام در راستای مقابله با دسیسه های دشمنان است

صیانت از کانون خانواده، مهم ترین گام در راستای صیانت از سلامت جامعه و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ دشمنان با برنامه ریزی سازمان یافته و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، ماهواره و فضای مجازی  کانون گرم خانواده ها را مورد هجوم قرار داده اند.

 

هدف دشمنان از تهاجم فرهنگی فروپاشی کانون خانواده و به ابتذال کشاندن جامعه جهت دسترسی به اهداف شومشان است.

 

امروز دشمنان تلاش می کنند با استفاده از برتري اقتصادي، سياسي، نظامي، اجتماعي و فن‌آوري خود، به مباني انديشه و رفتار مردم جامعه هجوم آورده و در توطئه تضعيف، تحريف و احياناً نفي و طرد ارزشهاي آن، زمينه حاكميت انديشه‌ها، ارزشها و رفتارهاي مطلوب خويش را در سر می پروراند.

 

تهاجم فرهنگی دشمنان امروز کانون گرم خانواده ها را مورد هجوم قرار داده است، بالارفتن سن ازدواج و بالا رفتن طلاق گویای این واقعیت است که مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان نیازمند برنامه ریزی قوی و جدی است.

 

ازدواج یکی از مسائلی است که دین اسلام به ان توجه ویژه ای دارد در اسلام ازدواج یکی از بهترین سنت ها محسوب می شود، موجب ارامش انسانها میشود در اسلام تشویق به ازدواج خصوصا  در ایام جوانی بسیار سفارش شده است.

 

« مرتضی رضایی» کارشناس فرهنگی واجتمای، در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت:  از نگاه اسلام تاخیر در ازدواج امری نا پسند است که موجب رضای خداوند نیست.

 

وی افزود:  متاسفانه  در جامعه اسلامی ما بر خلاف سفارش موکد اسلام و احادیث پیامبران و معصومین (ع) در این خصوص سن ازدواج به طرز نگران کننده ای رو به افزایش است بنا بر برخی  پژوهش های انجام شده سن  ازدواج در دختران به حدود سی سالگی و سن ازدواج در پسران به حدود سی و پنج سالگی رسیده است.

 

رضایی، اظهار داشت: در صورت ادامه روند کنونی  و ادامه همین وضع باید منتظر سونامی  پیر دختری و پیر پسری بود ! که عواقب منفی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

 

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی، گفت: ازدواج یکی از مهمترین و در عین حال حساس ترین مراحل زندگی انسانها به شمار می رود.

 

وی تصریح کرد: انسان بنابر ماهیت وابستگی  به غیر در پاسخ به نیازهای درونی و بیرونی خود همواره از فرد گرایی گریزان بوده حتی انسانهای اولیه نیز زندگی گروهی داشته اند.

 

رضایی، افزود: ازدواج اصلی ترین و عالی ترین نمود این پاسخ می باشد از نگاه جامع شناسی ازدواج یک قرار داد اجتماعی و ضامن بقای نسل انسانها می باشد.

 

وی ابراز کرد:  ارامش و امنیت در یک جامعه نتیجه ازدواج سالم و محیط ارام بخش خانواده است  از ان جای که ازدواج عامل پیدایش خانواده و تاخیر و عقب افتادن ان باعث تاخیر در پیدایش و شکل گیری خانواده های جدید است موضوع  قابل اهمیتی برای بررسی  می باشد.

 

این کارشناس فرهنگی، خاطرنشان کرد:  برای ازدواج و تشکیل خانواده  در جوامع مختلف اهداف و انگیزه های مختلفی وجود دارد که به طور عمده می توان به عوامل اجتماعی عوامل اقتصادی میل داشتن به فرزند و نیازهای عاطفی اشاره کرد.

 

رضایی، اذعان داشت: در جوامع قدیم زاد وولد و در جوامع امروزی علاوه بر زاد و ولد عشق و محبت و... اهمیت بیشتری یافته  امروزه ماهیت  و اشکال ازدواج و پیامدهای اجتماعی ان در خانواده  و جامعه  وبه طور کلی همسر گزینی  و نظام خانواده ازدواج های نا موفق  طلاق های زود هنگام و غیر ضروری بالا رفتن توقعات  برای اغاز زندگی  در نگرش افراد و انتظاراتی که از زندگی مشترک دارند عملا ازدواج را دچار مشکلات جدی کرده است.

 

وی بیان کرد: افزایش سن ازدواج را می توان یکی از این مشکلات تلقی کرد و این مسئله یکی از معضلات مهم جامعه ما محسوب می شود به طوری که بر اساس امارها حدود 90 درصد از کسانی که در سن ازدواج هستند ازدواج نمی کنند.

 

رضایی، تصریح کرد:  نیاز جنسی بخش انکار نا پذیری از ماهیت زیستی و اجتماعی انسانها به شمار می رود از طرفی شیوه های ارضای این نیاز نقش تاثیر گذاری در جامعه به جا خواهد گذاشت.

 

این کارشناس فرهنگی اجتماعی، خاطرنشان کرد: بدیهی است اگر رفع این نیاز در چهار چوب شرع اسلام و از طریق ازدواج صورت گیرد موجب سالم ماندن جامعه  و نیز استمرارکارکرد خانواده خواهد شد اگر این نیاز از هر طریقی جز ازدواج رفع شود به صورت انحرافات جنسی در جامعه نمودار می شود.

 

تلاش جدی برای فرهنگ سازی، ازدواج آسان  و به موقع جوانان وحمایت های دولتی و مردمی و نظارت خانواده ها از جمله راه کارهای است که می تواند در ازدواج به هنگام جوانان موثر باشد.

 

بدیهی است نهادینه سازی فرهنگ دینی در جامعه بویژه فرهنگ حجاب و عفاف در بین جوانان و بویژه بانوان می تواند در صیانت از کانون خانواده ها نقش بسزایی داشته باشد.

کد خبر 1179296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha