گفت و شنود با  مردم، می تواند به تجویز نسخه مناسب برای حل مشکلات مردم کمک کند/ مدیران دستگاه های اجرایی سریعا تعیین تکلیف شوند

نشست شورای اداری شهرستان دره شهر در پایان سفر یک روزه استاندار ایلام به این شهرستان و بازدید از مناطق محروم، مشکلات و ظرفیت های بخش ماژین و شهرستان دره شهر در محل فرمانداری با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست شورای اداری شهرستان دره شهر، عصر امروز(۵ خرداد) در پایان سفر استاندار ایلام به این شهرستان در محل فرمانداری با حضور « بهزاد علیزاده» نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان و شهرستان، حجت الاسلام « امرایی» امام جمعه شهرستان دره شهر برگزار شد.

 

فرماندار دره شهر در این نشست با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: استاندار سخت کوش استان از صبح از مناطق محروم شهرستان از جمله بخش ماژین بازدید کردند و در جریان مشکلات و ظرفیت های این شهرستان قرار گرفتند.

 

« هوشنگ طاهری» با بیان اینکه امروز ادبیات مسئولان ارشد استان مبنی بر این است که محرومیتی در استان و شهرستان دره شهر وجود ندارد، افزود: امروز مسئولان شهر

 

وی با بیان اینکه اساس اقتصاد شهرستان دره شهر بر اساس سه بخش دامداری، کشاورزی و توریسم می چرخد، گفت:  با ایجاد یک پمپاژ گدار نک می تواند صدها هکتار را آبیاری کند و ایجاد شهرک صنعتی در منطقه ماژین می تواند برگ زرینی برای بیرون آمدن از وضعیت کنون و جهش اقتصادی در این منطقه باشد.

 

فرماندار شهرستان دره شهر بیان کرد: سد سیکان با نویدی که امروز مسئولان دادند انتظار می رود که به زودی شاهد آغاز مرحله اجرایی آن باشیم و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان در آینده ای نه چندان دور و با مدیریت و روحیه جهادی که مسئولان استان دارند به زودی شاهد رونق اقتصادی و جهش این شهرستان در عرصه های مختلف خواهیم بود.

 

امام جمعه دره شهر با بیان اینکه شهرستان دره شهر دارای بیش از ۱۰ هزار سال سابقه تاریخی است، ابراز کرد: نگین غرب کشور در دوره های گذشته از لحاظ تاریخی این شهرستان بوده است متاسفانه کمتر شاهد زیرساخت های گردشگری در این شهرستان هستیم.

 

حجت الاسلام امرایی با بیان اینکه اولین مسجد اسلامی در این دیار در شهر تاریخی دره شهر از آثار باستانی است، افزود: این شهرستان با این سابقه تاریخی و دینی، امروز متاسفانه مصلی و مسجد جامع ندارد و خانه ای برای اسکان پدر فرهنگی شهرستان و امام جمعه شهرستان ندارد.

 

وی بیان کرد: متاسفانه امروز بسیاری از مسئولان پیگیر امور نیستند چرا که مسئولان تعیین تکلیف نشده اند، مسئولان معلق هستند، لازم است که مسئولان با یک سرعت یا ابقاء شوند یا جابجا شوند، چرا که یک حالت خموشی و نا امیدی و یاس در سیستم اداری ما وجود دارد و لازم است در این زمینه به سرعت تصمیم گیری شود.

 

امام جمعه شهرستان دره شهر یادآور شد: خانه های عالم یکی از نیازهای ضروری شهرستان دره شهر است و لازم است که با حمایت و تامین اعتبار در این زمینه، بستر لازم را در راستای ایجاد زیرساخت های مناسب برای حضور روحانیون در  روستاهای شهرستان فراهم شود.

 

نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی در این نشست، اظهار کرد: گفت و شنود و دیدار صمیمی با  مردم، می تواند به تجویز نسخه مناسب برای حل مشکلات مردم کمک کند.

 

«بهزاد علیزاده» یادآور شد: ظرفیت های شهرستان دره شهر در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعتی بسیار بی بدیل است و اقداماتی انجام شده است اما آنچنان در شان و جایگاه مردم این شهرستان نیست.

 

وی افزود: جراحی اقتصادی در کشور آغاز شده است که این کار می تواند رهاورد و دستاورد خوبی برای مردم داشته باشد، ارز ۴۲۰۰ تومانی منشا گرفتاری های زیادی بود و این نباید بهانه ای برای گرانی سایر کالاها باشد.

 

علیزاده بیان کرد: همه باید همراهی لازم را داشته باشیم، این اقدام دولت جسورانه است و دولت می توانست مانند سایر دولت ها از کنار این امر بگذرد، اما دولت کار جسورانه و شجاعانه انجام داد که برای نجات اقتصاد کشور لازم است.

 

نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین حوزه در توسعه شهرستان آب است، وظیفه شرکت آب نیرو است که در زمینه تامین آب  زمین های کشاورزی زیردست سد سیمره اقدامات لازم انجام دهد، سد تنطیمی در دره شهر راه بی بازگشت است و ساماندهی پمپاژه ها در دستور کار است که باید تعیین تکلیف شوند.

 

وی افزود: اجرای شبکه های فرعی آبیاری در دستور کار قرار گیرد، سد سیکان از کارهای مهم شهرستان است که ماموریت کشاورزی، آب شرب و تامین آب صنعت را برعهده دارد لازم است که اعتبارات تا پایان مردادماه به این طرح اختصاص یابد.

 

علیزاده ابراز کرد:کار اجرایی  پل جدید گاو میشان در آینده ای نزدیک شروع خواهد شد، زمین تامین اجتماعی در شهرستان اختصاص یافته است، یکی از ظرفیت های توسعه شهرستان گردشگری است اما حریم شهر باستانی باید به گونه ای نیز تعریف شود که مردم متضرر نشوند.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی روستایی برای ۱۷ روستا تا پایان سال ۱۴۰۲ در دست اقدام است، ۱۱ چمن روستایی با همکاری مسئولان استانی تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام می شود.

 

کد خبر 1179387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha