تنها بتن‌بر کشور را برای عملیات آواربرداری متروپل آبادان فراخوانده ایم

مختار گفت: با پیگیری مشخص شد تنها بتن‌بر موجود در کشور که در این حادثه قابل استفاده است در یکی از معادن شهرستان یزد مستقر بوده که آن را فراخوان کرده‌ایم تا هرچه سریع‌تر به محل حادثه برای کمک‌رسانی منتقل شود.

«جلیل مختار» عصر امروز (پنج شنبه ۵ خرداد) در حاشیه بازدید از روند عملیات آواربرداری ساختمان متروپل آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت به شهروندان آبادانی به ویژه خانواده های جانباختگان این حادثه جانسوز اظهار کرد: ما در اولین لحظات وقوع این حادثه و رویداد کلیه تماس‌ها را با مقامات مرتبط کشوری مانند مدیریت بحران، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و ... برقرار کردیم و موضوع را به صورت ویژه بر حسب وظیفه تا کنون دیگری کرده‌ایم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای پیگیری‌های صورت گرفته از شهرداری های اصفهان، تهران و اهواز نیز نیروهای امدادی به همراه تجهیزات به آبادان اعزام شده است.

 

وی حضور تیم تخصصی آتش‌نشانی تهران را یکی از اقدامات مناسب شهرداری دانست و تصریح کرد: اعزام آتش‌نشانان با تجربه حادثه پلاسکو تهران به این منطقه این بود تا بتوانند از آنها در این حادثه برای نجات جان شهروندان زیر آوار و همچنین آواربرداری استفاده کنند.

 

مختار به درخواست امدادرسانی از شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و ادامه داد: همچنین از وزارت صمت در ایمیدرو خواستیم دستگاه های بتن بر را برای ما ارسال کنند که متاسفانه پاسخگو نبودند، با پیگیری مشخص شد تنها بتن بر موجود در کشور که در این حادثه قابل استفاده در یکی از معادن شهرستان یزد مستقر بوده که آن را فراخوان کرده‌ایم تا هرچه سریع‌تر به محل حادثه برای کمک‌رسانی منتقل شود.

 

وی اضافه کرد: امروز هم باتوجه درخواست نمایندگان از رئیس مجلس که در صحن علنی مطرح شد، تکلیف شد تا کمیسیون عمران از محل حادثه بازدید و اقدامات لازم انجام گیرد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به بازدید میدانی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روند آواربرداری ساختمان متروپل اشاره کرد و گفت: یک جلسه‌ای در نظام مهندسی آبادان برای بررسی همین موضوع تشکیل شد علاوه بر پنج تن از اعضای کمیسیون عمران، رئیس نظام مهندسی و معاون مسکن وزارت راه و شهرساری در این جلسه حضور داشتند.

 

وی ابراز کرد: بررسی‌های اولیه در پی اظهارات رئیس نظام مهندسی آبادان و معاونت شهرسازی و مالی اداری شهرداری آبادان به حضار در این جلسه ارائه شد و در ادامه نیز معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی و سایر حضار به اظهار نظر پرداختند و مقرر شد تا تمامی مدارک و مستندات به صورت کامل و جامع بررسی و جمع بندی کردند تا در قالب یک‌ گزارش در صحن علنی مجلس مطرح شود.

 

مختار با بیان اینکه مردم مطمئن باشند که با مسببان و مقصرین این حادثه برخورد شدید قانونی خواهد شد تا درس عبرتی باشد برای کسانی‌ که کار غیرقانونی و غیراستاندارد را انجام می دهند و یا تائید می کنند یاد آور شد: ما اینجا حضور داریم تا موارد و مشکلات مربوط به آواربرداری را برطرف کنیم و به دلیل اینکه سازه مجاور سازه محکمی نیست و هر آن احتمال ریزش وجود دارد لذا آوار برداری با سرعت کمتری درحال انجام است تا با کاهش بار آوار بر روی ساختمان مجاور این مهم انجام شود.

 

کد خبر 1179435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha