حادثه متروپل جنایتی بزرگ بود

وزیر کشور با اشاره به دستور رهبرمعظم انقلاب برای تسریع در رسیدگی به آلام مردم آبادان گفت: حادثه متروپل آبادان جرمی بزرگ است و دستگاه قضایی باید با اشد مجازات ها مسببان و غفلت کنندگان برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «احمد وحیدی» شامگاه (پنج‌شنبه ۵ خرداد) در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: از ابتدای حادثه متروپل آبادان استاندار خوزستان به همراه سایر مسئولان وارد صحنه شد و ضمن تشکیل ستاد بحران و تقسیم کار، فعالیت‌‌های مربوط به آواربرداری آغاز شد.

 

وزیر کشور افزود: محدودیت فضای موجود، خسارات وارده، اولویت‌دهی به نجات افراد و یافتن پیکرهای عزیزانمان این عملیات را با پیچیدگی‌ خاصی روبه‌رو کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ۴٨ ساعت نخست در بحران‌ها به عنوان فرصت طلایی تلقی می‌شود تا بتوانیم افرادی را که در حادثه گرفتار شده‌اند، نجات دهیم.

 

وحیدی تصریح کرد: با تدابیر به کار گرفته شده در این حادثه ٣٩ نفر از هم‌وطنانمان نجات یافتند که بسیاری از آنها به صورت سرپایی درمان شده‌اند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه آمار فوت‌شدگان حادثه متروپل تا این لحظه به ١٩ نفر رسیده است اضافه کرد: اکنون وارد مرحله خطرزدایی شده‌ایم و بایستی ناپایداری سازه را برطرف کنیم؛ البته این کار پیچیدگی‌های فنی خاص خود را دارد.

 

وحیدی با بیان اینکه با وجود حضور ماشین‌آلات ‌ متعدد در محل حادثه به دنبال وارد کردن ماشین آلات سنگین‌تری هستیم ابراز کرد: هم‌اکنون کارگاه بزرگی در محل حادثه با کمک همه استان‌ها و دستگاه‌ها ایجاد شده تا بتوانیم پاسخگوی مردم عزیزمان باشیم.

 

وی اذعان کرد: به دستور استاندار خوزستان از ابتدای حادثه همه دستگاه‌ها مشارکت داشتند و مدیریت بحران در سازمان بحران وزارت کشور، هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، قرارگاه کربلا، سپاه استان و … فعال بود.

 

وزیر کشور عنوان کرد: فعالیت‌های لازم در منطقه با هماهنگی انجام می‌شود اما وجود سازه‌های ناپایدار موجب نگرانی است؛ لذا از همه مردم عزیز آبادان و داغ دیدگان خواهشمندیم تا به سازه نزدیک نشوند.

 

وی با بیان اینکه آتش نشانان نقش مهم و پررنگی را در کمک‌رسانی داشته‌اند تاکید کرد: در پی حضورمان در محل حادثه دستورات لازم از سوی رئیس جمهور داده ‌می‌شد و معاون اول ایشان کارها را دنبال می‌کرد.

 

وحیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امروز دستورات لازم را در خصوص حادثه متروپل به رئیس‌جمهور داده بودند و آیت الله رئیسی این دستورات را به ما ابلاغ کردند.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دستور رسیدگی به این واقعه تلخ را داشتند تا مجددا تکرار نشود، همچنین تسریع در رسیدگی به آلام مردم و رفع مشکلات است.

 

وزیر کشور اضافه کرد: در جلسه امروز پیرامون مسائل مربوط به آواربرداری، خطرزدایی، رسیدگی به خانواده‌های داغدار، جبهه‌های جدید مدنظر برای کار، افزودن ماشین‌آلات سنگین به محل حادثه، جمع آوری اطلاعات افراد صدمه‌‌دیده و … مورد بحث قرار گرفت و تقسیم‌کار شد.

 

وی با بیان اینکه پیرو دستور مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور کار به صورت جدی دنبال می‌شود ابراز کرد: حادثه متروپل آبادان یک جنایت بود؛ از کسانی که برای کسب درآمد بیشتر به این راحتی با جان مردم بازی می‌کنند، نباید گذشت، مسئله متروپل باید به درس عبرتی تبدیل شود.

 

وحیدی با اشاره به اینکه دستور بررسی مجدد تمامی پرونده‌هایی که صدور شکایت داشته‌اند؛ صادر شده است بیان کرد: حادثه متروپل آبادان جرمی بزرگ است و دستگاه قضایی باید با اشد مجازات با مسببان و غفلت کنندگان برخورد کند.

 

وی یاد آور شد: اکنون ساختمان در مرحله مقاوم‌سازی‌ و آواربرداری قرار دارد، مراحل بعدی پس از اظهار نظر و بررسی کارشناسانه متخصصان انجام خواهد شد.

 

کد خبر 1179443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha