اعزام ۱۲۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج تمتع/ راه های زمینی عتبات عالیات باز شود

نوفرستی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج تمتع مشرف می شوند، گفت: اولین پروازها پنجم و ششم تیرماه از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابوالفضل نوفرستی» امروز (۷ خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهر داشت: امیدواریم در این سفرهای زیارتی و معنوی وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بعد از دو سال وقفه در انجام حج تمتع امسال زائران به کشور عربستان جهت شرکت در مراسم معنوی حج تمتع اعزام خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج مشرف می شوند، افزود: در این راستا ۹ کاروان فعالیت خواهند داشت و همه کاروان ها مدینه بعد به جز یک کاروان مدینه اول هستند.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: پروازها پنجم و ششم تیرماه از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند آغاز خواهد شد و امسال به دلیل داشتن تست منفی PCR ممکن است برخی افراد دچار مشکلاتی شوند.

 

نوفرستی با اشاره به اینکه امسال سن زائران باید زیر ۶۵ سال باشد، ادامه داد: یک ناامیدی بین ثبت نام کنندگان بالای ۶۵ سال به وجود آمده بود که با کمک ائمه جماعت این ابهام رفع شد که این شرط تنها مربوط به امسال است.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در خصوص طول سفر حجاج عنوان کرد: امسال طول سفر حجاج بین ۲۷ تا ۳۰ روز در نظر گرفته شده است.

 

وی در پایان به بحث عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: تاکنون راه‌های زمینی عتبات عالیات باز نشده است و خواسته عموم مردم است چرا راه های هوایی هزینه بر است و اگر راه‌های زمینی باز شود حداقل از خراسان جنوبی ۵۰ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1179677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha