شهرِ صاحب اصالت، صاحب هویت هم خواهد بود/ لزوم تکیه بر ابزار علم در مدیریت پروژه های میراثی

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: مادامی که شهر صاحب اصالت باشد، صاحب هویت نیز خواهد بود و زیست پویا و زنده‌ای در آن جریان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، احمد دانائی‌ نیا در جلسه شورای اداری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: اگر مردم آگاه شوند، می‌توانند میراث‌بانان خوبی برای شهرشان باشند.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از رویکرد علمی و مشارکتی در دوره مدیریت جدید میراث فرهنگی کاشان سخن گفت و تأکید کرد: در این دوره تلاش می کنیم با حضور در محافل، انجمن ها و محله ها و بهره مندی از همه ظرفیت ها، مردم را از اهمیت و ضرورت پاسداشت میراث فرهنگی و تاریخی آگاه کنیم.

 

عضو هیات علمی گروه معماری و مرمت دانشگاه کاشان بر ضرورت همکاری و تعامل میان اداره میراث فرهنگی با جامعه دانشگاهی تأکید کرد و گفت: با تکیه بر ابزار علم در مدیریت پروژه ها، هزینه کمتری به جامعه تحمیل خواهد شد و طرح ها از ضمانت اجرایی لازم برخوردار خواهند بود.

 

دانائی نیا یادآور شد: بهره مندی از نظرات صاحب‌نظران و آحاد جامعه و تکیه بر مشارکت مردمی در همه ابعاد، زمینه تحقق اهداف و پروژه ها را فراهم می کند.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان در ادامه با تأکید بر نقش طرح تفصیلی در ارتقاء هویت تاریخی شهر کاشان اذعان داشت: تفسیر و تبیین طرح تفصیلی متناسب با ضوابط طراحی در محدوده بافت تاریخی در زمره موضوعات و ضروریاتی است که همه دستگاه های مرتبط با مسائل شهری باید بدان توجه داشته باشند و در صورت غفلت از آن، زمینه تخریب بافت تاریخی فراهم خواهد شد.

 

دانائی نیا  ادامه داد: مادامی که شهر صاحب اصالت باشد، صاحب هویت نیز خواهد بود و زیست پویا و زنده‌ای در آن جریان خواهد داشت.

 

شهرستان کاشان بیش از دو هزار اثر ارزشمند تاریخی دارد که 335 اثر در فهرست آثار ملی و سه اثر آن، شامل یک اثر تاریخی و دو اثر میراث ناملموس تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کد خبر 1179801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha