۵۹۰ هکتار چغندر قند بهاره کشت شد

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیروان گفت: تاکنون ۵۹۰ هکتار چغندر قند بهاره در اراضی این شهرستان کشت شده است.

«نوروز علی دیندار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان بیان کرد: از ابتدای آغاز کشت چغندرقند تاکنون، ۵۹۰ هکتار از این محصول در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شده که پیش بینی می شود تا ۶۵۰ هکتار کشت انجام شود.

 

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: بارندگی های اخیر، پایان کشت بهاره چغندر این شهرستان را به تاخیر انداخت.

 

دیندار اظهار کرد: بارندگی های صورت گرفته خوشحالی کشاورزان را در پی داشته زیرا که فرصت کشت بیشتر برای آنان مهیا شد و شرایط آب و هوایی مناسب باعث خواهد شد تا محول بیشتری کشت کنند.

 


وی با بیان اینکه هر ساله کشت بهاره چغندر در این منطقه تا اول خردادماه به پایان می رسید، خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی های اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد، کشت این محصول که از ۱۵ اسفندماه آغاز شده تا ۲۰ خردادماه در این شهرستان ادامه خواهد داشت.

 


مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه 750 کشاورز و بهره بردار شیروان در کاشت، داشت و برداشت محصول چغندر قند فعالیت دارند، بیان کرد: سال گذشته از سطح زیرکشت ۹۰۰ هکتار محصول چغندر اراضی شهرستان، ۳۵ هزار و ۵۰۰ تُن برداشت و تحویل کارخانه قند این خطه شد، میانگین عیار این محصول ۱۷.۵ درصد بود که با نرخ تضمینی به ازای هرکیلوگرم ۱۲ هزار و ۴۷۶ ریال و کمک کرایه ۵۰۰ ریال تحویل کارخانه شد.


به گفته دیندار کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی آن تبدیل چهار هزار تُن چغندر قند در شبانه روز است.
 

کد خبر 1179993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha