ظرفیت بالای گنبدکاووس در گردشگری سلامت/ پردیس بین‌الملل یا دانشکده پرستاری و مامایی در گنبدکاووس ایجاد شود

شادمهر گفت: وجود بیش از ۲۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص سبب شده تا برخی بیماران از کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان و قزاقستان نیز به گنبدکاووس بیایند؛ بنابراین ما ظرفیت خوبی در گردشگری سلامت داریم.

«امان قلیچ شادمهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: شهرستان گنبدکاووس از نظر وسعت و جمعیت، دومین شهرستان و از نظر درآمدی در جایگاه نخست استان قرار دارد.

 

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از قطب های علمی استان محسوب می شود، گفت: در این شهرستان ۹ دانشگاه و ۷ بیمارستان دولتی و خصوصی داریم. از نظر بهداشتی و درمانی، گنبدکاووس به شرق استان گلستان از علی آبادکتول گرفته تا مراوه تپه خدمات رسانی می کند.

 

وی افزود: در بسیاری از موارد بیمارانی از استان خراسان شمالی هم برای دریافت خدمات درمانی به گنبدکاووس مراجعه می کنند. وجود بیش از ۲۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص سبب شده تا برخی بیماران از کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان و قزاقستان نیز به گنبدکاووس بیایند بنابراین ما ظرفیت خوبی در توریسم درمانی داریم.

 

شادمهر با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از جوانان گنبدکاووس در کشورهایی مانند قبرس، ترکیه، اوکراین، روسیه و غیره در رشته های پزشکی در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: نبود دانشکده های پزشکی و پرستاری در این شهرستان سبب شده بسیاری از جوانان علاقه مند به تحصیل به دیگر شهرها و حتی کشورهای دیگر بروند و اینگونه ارز از کشور خارج می شود.

 

وی با تاکید براینکه عدالت آموزشی درباره گنبدکاووس و دیگر شهرستان‌ها رعایت نشده است، گفت: متاسفانه همه این امکانات در مرکز استان متمرکز شده است. انتظار داریم دست کم دانشکده پرستاری و مامایی یا پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی به گنبدکاووس آورده شود.

 

کد خبر 1180038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha