پیش‌بینی برداشت ۱۶۰ هزارتن سیب‌زمینی در گلستان/ مشکلی برای صادرات وجود ندارد

مهقانی با اشاره به آغاز برداشت مخصول سیب‌زمینی از اراضی کشاورزی استان گلستان، پیش‌بینی کرد امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن محصول در استان تولید شود.

«علی اکبر مهقانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: در سال زراعی که در آن قرار داریم حدود ۵ هزار و ۳۲۰ هکتار سیب زمینی در استان گلستان کشت شد که این سطح در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان گفت: برداشت این محصول براساس میانگین بلندمدت در استان ۲۴.۵ تن در هکتار است اما با وجود بارش های خوبی که در اردیبهشت ماه داشتیم پیش بینی می شود حداقل ۳۰ تن در هکتار محصول از مزارع سیب زمینی استان برداشت شود.

 

وی بیان کرد: از نظر تنوع ارقام کشت شده و هم چنین میزان عملکرد و تولید محصول در واحد سطح و قیمت محصول در بازار، امسال شرایط خوبی داریم که مورد رضایت کشاورزان است.

 

مهقانی افزود: ۶۰ درصد سیب زمینی کشت شده در استان از رقم جیلی است که برای مصارف تازه خوری و هم چنین صنعتی مانند تولید چیپس، خلال، فرنچ فرایز و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی همچنین اعلام کرد: با مساعد بودن شرایط آب و هوایی استان در ماه های گذشته، پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن سیب زمینی در استان برداشت شود.

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: مشکلی برای صادرات سیب زمینی وجود ندارد و قیمت محصول در بازار هم به نحوی است که دارای ثبات و پایداری است چراکه در سال‌های گذشته شاهد بودیم با برداشت ۲۰ تا ۲۵ درصد محصول، قیمت به یکباره افت می کرد و کشاورز متضرر می شد اما امسال شرایط پایدار است.

 

کد خبر 1180046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha