ابلاغ ۴۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای اجرای طرح‌های آبرسانی/ آبگیری اضطراری سد نرماب چندماه دیگر آغاز می‌شود

حسینی گفت: ۴۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبرسانی در گلستان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ابلاغ شد.

«سیدمحسن حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: ۴۷۰‌ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح های آبرسانی به استان گلستان ابلاغ شده است.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات مربوط به طرح های آبرسانی به شهرها بوده و بقیه اعتبار نیز برای سدهای نرماب، چایلی و میرداماد و شبکه قره سو و زرین گل اختصاص یافت.

 

وی درباره طولانی شدن روند احداث سد نرماب بیان کرد: مسائل اجتماعی و نبود اعتبارات سبب شد تا این پروژه در موعد مقرر به انجام نرسد. با اینحال بدنه سد بالا رفته و بخش زیاری از خاکریزی و نصب تجهیزات هیدرومکانیکال نیز انجام شده است. اگر مشکل خاصی رخ ندهد خاکریزی سد شهریور یا مهرماه امسال به پایان خواهد رسید.

 

حسینی افزود: یکی دیگر از مباحثی که هنوز انجام نشده در ارتباط با رودخانه خرمارود است که باید به داخل سد منتقل شود.

 

وی در این باره توضیح داد: برای اینکه رودخانه خرمارود به داخل مخزن سد هدایت شود نیاز به احداث یک سد انحرافی و ایجاد تونلی به طول ۶ کیلومتر است که در حال انجام مقدمات آن هستیم.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ابراز امیدواری کرد با اجرای پروژه های جانبی از جمله ایجاد سد انحرافی و تونل ۶ کیلومتری، آبگیری اضطراری سد نرماب در چند ماه آینده آغاز شود.

 

کد خبر 1180047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha