ایران داغدار تلخ حادثه آبادان/ خوزستان تسلیت

داغ تلخ حادثه آبادان و جانباختن ۲۹ شهروند خوزستانی سبب شد تا هیئت دولت ضمن تسلیت دوباره به خانواده‌های داغدیده به احترام جانباختگان این حادثه ، امروز (یکشنبه ۸ خرداد) را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کند.

خبرگزاری شبستان- گرگان، باز غم خوزستان و غم هموطن و غم حادثه، سوگی سراسری را در ایران به راه انداخت.

 

۶ روز از ریزش ساختمان متروپل آبادان می گذرد، حادثه ای تلخ و غمناک، حادثه ای که بار دیگر تمام توجه را به سوی خوزستان برگرداند، آبادان غیور و مقاومی که سالها قبل طعم تلخ تجاوز و جنگ را چشیده بود، مردمی که مقاومت کردند در خط مقدم نبرد، دفاع کردند از وطن، خیلی ها حتی در آن شرایط جنگی خانه های خود را ترک نکردند و همراه خانواده و عزیزان خود به دفاع از خاک مادری با تمام وجود و تمام دارایی هایشان پرداختند. زنانشان در پشت جبهه و مردان شان در میدان های نبرد مبارزه با خصم کین عزمی جزم و اراده استوار داشتند و بر سر این دفاع شان جان دادند اما خاک ندادند، محاصره شدند اما شکست نخوردند، هنوز هم زخم گلوله و ترکش در بعضی نقاط شهر یادآور روزهای مقاومت و دفاع و حماسه است.

 


اکنون سالیان سال است که گرد و غبار مهمان که، نه حالا صاحبخانه و عضوی از زندگی مردم آبادان و جنوب کشور شده است، نفس هایی که به شماره می افتد از استنشاق گرد و غبار، آسمانی که نارنجی می شود از خاکی که ره آورد سفر باد از کشور همسایه است.

 


اینها اما ذره‌ای از اراده و عزم و وطن دوستی مردم خوزستان نسبت به وطن کم نمی کند، سالیان سال است که گروه های تجزیه طلب بیگانه سعی در تفرقه بین صفوف مردم را دارند اما مردمان دیار دریاقلی سورانی بصیرتر از آن هستند که در دام شبکه های سعودی و صهیونیستی و آلبانی نشینان گرفتار شوند.

 


اینک اما در آستانه روزی که همگان خود را برای برگزاری جشن باشکوه سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر آماده می کردند خبری تلخ قلب نه آبادانی ها و خوزستانی ها بلکه قلب ملت ایران را به درد آورد، فاجعه ای بزرگ رخ داده است، برجی ده طبقه در حال ساخت در روز روشن و زمانی که زندگی در داخل و اطرافش جریان دارد به یکباره فرو می ریزد تمام افراد آنجا را به کام خود فرو می برد، آبادانی ها هراسان به محل حادثه می روند.

 

بعضی برای کمک و امداد و بعضی برای پیدا کردن عزیزانشان و ما و سایر هموطنان نیز از قاب تلویزیون تماشاگر این حادثه تلخ هستیم اشک ها برای هموطنانمان جاری شد تنها کاری که از دستم بر می آید دعا و طلب کمک و امداد از خداوند است هرچند نیروهای امدادی و مسئولان از همه جای کشور به یاری مردم آسیب دیده شتافته اند اما روند آواربرداری و امکان ریزش ساختمان ناایمن مجاور موجب شده است کار با احتیاط به پیش برود.

 

کد خبر 1180066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha