میزبانی خانه فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از نشست فرهنگی حوزه حجاب و عفاف

ناظمی گفت: جامعه فرهنگی ما که از تاریخ دیرینه‌ای برخوردار است، نیازمند بازگشت به ارزش‌های خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز نشست فرهنگی کنشگران و دست اندرکاران حوزه حجاب و عفاف با سخنرانی «حجت الاسلام مهدی بیاتی» دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور و باحضور دستگاه ها و موسسات فعال استان در حوزه تولید و طراحی پوشاک،موسسات فرهنگی قرآن و عترت،کانونهای فرهنگی هنری مساجد ، سپاه عاشورا و فرماندهی انتظامی استان،صدا و سیما،دانشگاه تبریز،دفتر امور فرهنگی اجتماعی و امور زنان و خانواده استانداری،اتحادیه پوشاک،دانشگاه الزهرا به میزبانی خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار خاقانی تبریز برگزار شد.

در این نشست «سیدقاسم ناظمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن خیرمقدم گویی به مدعوین و میهمان نشست گفت: جامعه ما یک جامعه شرقی است که افراد در آن از نخست در بستر و چارچوبی فرهنگی رشد کرده‌اند و از شاخصه‌های آن پررنگ بودن اخلاق انسانی است.

ناظمی افزود:فارغ از باورهای دینی در حوزه پوشش و حجاب هم برای مرد و هم برای زن واقعیت این است که در تعریف فرهنگ یکی ازنکات کلیدی برای حوزه پوشش و حوزه لباس از اختصاصات حوزه تعریف فرهنگی است و به دلیل عدم توجه به این حوزه ما به جامعه ای به شدت مقلد و پیرو برای فرهنگ های دیگری تبدیل شده ایم.

وی با بیان اینکه مساله پوشش و عفاف و حجاب یکی از این ارزش هاست، اظهار داشت: جامعه ما یک جامعه دینی بوده و بدیهی است که باید بر اصول تاکید شده دینی نیز مقید باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقوله پوشش درعین اینکه یک رویکرد فرهنگی است، یک رویکرد اقتصادی نیز دارد،گفت:یکی از بازارهای عمده جهانی به لباس اختصاص دارد و فرهنگ های دیگر برای ارایه‌ طرح های مبتنی بر فرهنگ خود در حوزه پوشش در جهان اقدام جدی انجام داده اند اما سهم کشور و اقتصاد ما از این بازار بسیار کمرنگ است.

ناظمی یادآوری کرد: اگر دست‌اندرکاران حوزه لباس در زمینه تولید بهینه تلاش نکنند و دولت حمایت روش‌ مند از این حوزه نداشته باشد ما متضرر خواهیم شد بنابراین همگرایی و هم پوشانی بین نهادهای دولتی، بخش خصوصی و نهادهای ناظر بازار در این راستا ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا زیست بوم فرهنگی را به سمت جامعه‌ای مطابق با فرهنگ اسلامی و ایرانی سوق دهد.

 

 

 

 

کد خبر 1180218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha