شهردار شیراز در هوشمندسازی در ساختار سازمان «فاوا» بازنگری جدی کند

نصیری گفت: از شهردار شیراز تقاضا داریم برای افزایش سرعت و دقت در هوشمندسازی در ساختار سازمان «فاوا» بازنگری جدی شود و استاندار فارس نیز برای پاسخگویی کلیه ادارات شهر برای پیشرفت هوشمندسازی شیراز اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی نصیری»، امروز (یکشنبه 8 خرداد) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: گسترش خدمات ارائه شده در شهرداری پیچیدگی مدیریت شهری را بیشتر کرده و چالش ‌های مدیریت شهری باعث شده، تلاش برای یافتن راهکارهای نوآوری در جهان به موضوعی جدی تبدیل شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز افزود: با گسترش فناوری از رادیو و تلویزیون به رسانه‌ های دیجیتال توسط شهروندان توجه به زیرساخت‌ های فناوری اطلاعات در ارائه راهکارهای این چالش‌ ها نقش اساسی پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: پرداختن به مفهوم شهرسازی از دیدگاه شهر ‌هوشمند افزایش کیفیت شهری، حفظ منابع و انرژی برای نسل های آینده را در بر دارد و هدف شهر هوشمند ارائه خدمات بهتر به شهروندان با استفاده از انرژی کمتر است.

نصیری تاکید کرد: هوشمندسازی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش بهره وری، کمک به رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به ارمغان می‌آورد و در بخش عمومی با سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی می ‌توان اقتصاد هوشمند و در نتیجه کارآفرینی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: رویکرد جهانی برای پیشرفت پایدار باعث شده کسب و کارهای جدید ایجاد شود و توجه به پیش بینی 68 درصدی شهرنشینی تا سال 2050 یک ضرورت است.

نصیری اضافه کرد: معیارهای میزان هوشمندی شامل حکمرانی هوشمند، شهر الکترونیک، شهروند هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و ... است و توجه به ایجاد درآمد پایدار از کسب و کارهای جدید نیاز به زیرساخت مناسب هوشمندسازی دارد.

وی تصریح کرد: از شهردار شیراز تقاضا داریم برای افزایش سرعت و دقت در هوشمندسازی در ساختار سازمان «فاوا» بازنگری جدی شود تا با همکاری ادارات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر مانند اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت مخابرات زیرساخت‌ ها با کیفیت بهتری ارائه شود.

نصیری گفت: از استاندار فارس نیز می خواهیم نسبت به پاسخگویی کلیه ادارات شهر برای همکاری جدی در پیشبرد و همکاری در پیشرفت هوشمندسازی شیراز اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 1180346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha