سنگینی آوار متروپل بر سینه ایران/ غبار اندوه و ماتم نشسته بر پیکر آبادان

یک هفته از فاجعه‌ ریزش ساختمان متروپل در آبادان می‌گذرد اما این داغ هر روز بیشتر و تازه‌تر می‌شود؛ داغی که نه فقط بر سینه مردم آبادان و خوزستان بلکه بر سینه همه ایران سنگینی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، وقتی صحبت از آوار است برای کسانی که زیر آوار مانده اند و برای همه آنانی که عزیزانشان زیر آهن و بلوک و آجر و سیمان محبوس مانده اند، لحظات به شکل زجرآوری سپری می‌شود.

 

با یافتن پیکرهای جان باختگان، زخم ها عمیق تر و تازه تر می شود و برخی که هنوز خبری از عزیزانشان ندارند هر لحظه امیدشان کمتر و کمتر می شود.

 

یک هفته از فاجعه متروپل آبادان می گذرد؛ یک هفته ای که نه فقط آبادان و خوزستان بلکه همه ایران در سوگ عزیزان از دست رفته نشسته اند. داغی که متروپل بر دل مردم ایران گذاشت، داغ پلاسکو، داغ معدن زمستان یورت، داغ درمانگاه سینا اطهر و بسیاری از فجایع دیگر را زنده کرد.

 

در فاجعه متروپل که در دولت قبل کلنگش زده و افتتاح شد، شبکه گسترده ای از فساد وجود دارد که سبب شده تا حجم بسیاری از تخلفات در یک ساختمان رخ دهد و امروز سهم مردم آبادان، انبوهی از آوار، درد و رنج و محنت شود.

 

بهره برداری سیاسی از چنین فجایعی در هیچ کجای دنیا مسبوق به سابقه نیست جز در ایران که عده ای اپوزیسیون مسلک و جمعی برانداز تهی مغز با برخورداری از امپراطوری رسانه ای قدرت های استکباری، نان شان را در خون جان باختگان متروپل می زنند و از سوگ زنان و مردان داغدیده آن، کاسبی می کنند.

 

اما آبادان سلحشور و غیور که زیر بار آوار متروپل قد خم کرده، دستانش را بر زانو گذاشته و بار دیگر محکم و استوار خواهد ایستاد هرچند تا همیشه یاد این فاجعه تلخ و جان باختگان آن در سینه اش باقی خواهد ماند.

 

پلاسکو که فروریخت و جمعی از آتش نشانان این سرزمین زیر آوار و آتش، قربانی بی تدبیری و سهل انگاری عده ای به ظاهر مسئول شدند انتظار بود پس از آن، فکری به حال سازه ها و ساختمان های ناایمن شود.

 

درسی که هیچ کسی آن را فرانگرفت و نتیجه اش شد فاجعه متروپل. باید از اینگونه حوادث تلخ عبرت گرفت و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد تا جان های عزیز و ارزشمند هموطنان مان دست مایه سودجویی و فساد عده ای فرصت طلب نشود.

 

 

 

کد خبر 1180446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha