ارتباط میان شعرا و ائمه جمعه از جمله اهداف جشنواره شعر نماز جمعه

صیامی با اشاره به ارسال ۳۵۰ اثر شعری به جشنواره شعر نماز جمعه گفت: ارتباط میان ائمه جمعه و شعرا در شهرهای مختلف از اهداف جشنواره شعر نماز جمعه است.

صیامی، دبیر اجرایی جشنواره شعر نماز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: اولین جشنواره نماز جمعه سال گذشته با هدایت شورای سیاستگزاری ائمه جمعه فراخوان داد و موضوع این بود که نماز جمعه در معارف دینی به شدت مورد توجه قرار گرفته است و در آیات و روایات و سخن بزرگان و امامین انقلاب بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما در آثار هنری به خصوص شعر نمود این موضوع دیده نمی شد و بسیار کمرنگ بود.

 

صیامی تصریح کرد: این دغدغه در این زمان ایجاد شد و اولین فراخوان شعر نماز جمعه اعلام شد. این فراخوان در سراسر کشور در میان شعرا منتشر شد و استقبال به شدت خوبی از این جشنواره رخ داد و در فرصت بسیار محدود بالغ بر 350 اثر به جشنواره رسید که آثار بسیار خوبی بوده است و از محتوا، شکل و ساختار بسیار خوبی برخوردار بوده است.

 

وی گفت: هدف ما از روز اول این بود تا این جشنواره ادامه دار باشد و این گونه نباشد که فقط یک سال برگزار شود و سال بعد رها شده و مورد توجه قرار نگیرد و مقرر شده است ساختار و سازمان مردمی میان شعرا شکل بگیرد و شعرا به عنوان پیشگامان حوزه هنر و ائمه جمعه به عنوان تریبون داران بزرگ در هر نقطه از کشور مورد توجه قرار گیرد. با وجود 900 تریبون نماز جمعه در سراسر کشور که اگر این ظرفیت را با شعرا ضرب کنیم، ظرفیت قابل توجه ای ایجاد می شود و ارتباط خوبی میان شعرا و ائمه جمعه اتفاق می افتد و از فضای شعر در نماز جمعه استفاده می شود.

 

صیامی تصریح کرد: مقرر شده این جشنواره ادامه داشته باشد و تمرکز کرده ایم تا میان شعرا و ائمه جمعه ارتباط خوبی برقرار شود.

 

وی گفت: هدف جشنواره در گام اول بیان دغدغه شعرا بود که در حوزه شعرا آثار خود را ارایه دهند و تلاش کردیم محتوا نیز به آنها ارایه شود. بر همین اساس دغدغه های نماز جمعه در حوزه شعر را به شعرا ارایه کردیم. هدف دیگر شناسایی شعرا و استفاده از ظرفیت آنها بود و میان حلقه های ادبی و ائمه جمعه در هر شهر ارتباطی برقرار شود.

 

صیامی اظهار کرد: مهمترین هدف این جشنواره تبلیغ بود و به عنوان یک ابزار مهم تبلیغی از شعر استفاده شد که با استقبالی که مواجه شدیم به اهداف این جشنواره رسیدیم و اشعار تراز اول در مدح نماز جمعه سروده شد و می توانیم از شعرا به عنوان ظرفیت و استعداد در آینده از آنها استفاده کنیم.

کد خبر 1180500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha