​ایجاد یأس در جامعه هدف دشمن در جنگ رسانه‌ای/ دولت، خائنان به ملت را سر جایشان بنشاند

حجت‌الاسلام روحانی ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه را هدف دشمن در تجاوز رسانه‌ای دانست و گفت: مسئولان انقلابی ما باید در هر جایگاه و منصبی که هستند خائنان به ملت را سر جایشان بنشانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «‌تقی روحانی» در مراسم گرامیداشت و یادبود جانباختگان حادثه تاسف برانگیز ساختمان متروپل آبادان که بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مرحوم طالب‌زاده شهدای رودسر برگزار شد ضمن تسلیت به خاطر وقوع این حادثه تلخ اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شیعه و مذهب جعفری این است که وقتی عزیزانی از دست می‌رود اعلام همدردی کرده و در مجالس عزا شرکت می‌کنند و این مجلس هم همینگونه است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه از دست رفتن عزیزان داغ بزرگی است و همه ما وظیفه همدردی داریم عنوان کرد: این مجلس با همه اخلاصش برگزار شده است و این ابراز همدردی‌ها و تسلی دل بازماندگان حتما در جایی ثبت خواهد شد از طرفی دولت محترم هم حرکت خوبی انجام داد و در کشور برای جانباختگان حادثه ساختمان متروپل آبادان مجلس عزا برپا شد.

 

روحانی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در یک جنگ ترکیبی شامل جنگ اقتصادی، جنگ سیاسی و جنگ رسانه‌ای به سر می‌بریم و دائما در طول چهل و اندی سال پیروزی انقلاب اسلامی ملت ما در حال بمباران شدن هستند و این حرکت در یک سال اخیر و با روی کار آمدن دولت انقلابی و حزب‌اللهی به شکل تعجب‌آوری حتی شدت هم  گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه در تجاوز رسانه‌ای به جای شنیدن صدای بمب و موشک و انفجار صدای غرش رسانه‌ای دائما به گوش می‌رسد افزود: حقیقتا در چنین شرایطی اگر ملتی غیر از ملت ایران اسلامی بود در این جنگ و تهاجم و تجاوز رسانه‌ای قطعا له می‌‌شدند زیرا به باور بسیاری، تبلیغات زهرآگین برنده‌تر از بمب اتم است و ملتی را نابود می‌کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به تخریب ساختمان متروپل آبادان و جان باختن هنوطنانمان در این حادثه اضافه کرد: خدا می‌داند دشمن در این پنج شش روز در رسانه‌ها با نظام ما، با دولت و انقلاب ما چه کرد که هنوز ادامه هم دارد اما آیا هدف اینها دلسوزی برای مردم ما و همدردی با بازماندگان است قطعا اینها نیست زیرا دشمن هرگز به دنبال دلسوزی ملت ایران نبوده و نیست.

 

روحانی تحریک مردم آبادان و خوزستان و نقشه دشمن در این رابطه را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: بدون شک مجوز ساخت این ساختمان در آبادان در ۱۰ ماهه اخیر که صادر نشده و همه می‌دانیم که در دولت بی تدبیر و فاسد قبل ساختمانی که قرار بود در پنج طبقه ساخته شود به یکباره ۱۰ طبقه شد و مشخص نیست چند نفر در این قضیه رشوه گرفتند و لابی‌گری کردند.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌های جمعی دنیا از ساختمان ۱۲ طبقه‌ای که اخیرا در آمریکا تخریب و تعداد زیادی از مردم کشته شدندT خبرهای اندکی مخابره کردند یادآور شد: حتی در همین هفته اخیر در یکی از ایالت‌های آمریکا ۲۱ دانش آموز را به رگبار گلوله بستند و کشتند و فقط چند خبر از این حادثه رسانه‌ای شد اما اگر در مدرسه‌های ما دو دانش‌آموز در مدرسه کوچکترین خراشی برمی‌داشتند بمباران تبلیغاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌کردند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر مطالعه وصیتنامه امام خمینی(ره) را لازم و ضروری خواند و با تاکید بر اینکه حضرت امام(ره) در جایی از این وصیتنامه در باب تبلیغات مسموم رسانه‌ای دشمن هشدار داده‌اند عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی برای کوبیدن ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند و این دقیقا همان تجاوز رسانه‌ای است تا به واسطه آن بتوانند مردم را تحریک کنند و بشورانند.

 

روحانی یکی از برنامه‌های مدون دشمن را ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و پشیمان کردن آنان از ادامه راه دانست و اظهار داشت: باید بدانیم و هوشیار باشیم که هدف نهایی دشمن از این تحرکات تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تمام اینها همه بهانه‌ای بیش نیست.

 

وی ادامه داد: رئیس جمهور و دولت انقلابی اعلام کردند که بانیان وضع موجود باید پاسخگو باشند و حتی محاکمه بشوند و این امر در قضیه تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و حیف و میل بیت‌المال باید اتفاق بیافتد و بنده در این مجلس ترحیم جانباختگان حادثه آبادان عرض می‌کنم دستگاه قضایی نباید اجازه دهد این افراد که بیت‌المال و ارز دولتی را نابود کردند به راحتی بچرخند و باید این خیانتکاران را محاکمه کنند.

 


امام جمعه شهرستان رودسر برخورد با عوامل دخیل در ساخت ساختمان متروپل آبادان را هم خواستار شد و ابراز داشت: جانباختگان این حادثه در واقع به حرف و عمل مهندسان غیرکارشناس که پول و رشوه گرفتند اعتماد کرده بودند و دستگاه قضایی باید با مقصران این واقعه تلخ برخورد جدی نماید و البته تاکنون شجاعانه ورود کرده و قرار شده با متخلفان، عادلانه، منصفانه و بی رحمانه برخورد کند.

 

روحانی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد نظام مهندسی و در روند ساختمان‌سازی‌ها برای پیشگیری از تکرار چنین حوادث تلخی باید دقیق‌تر و عمیق‌تر انجام گیرد خاطرنشان کرد: تمام مسئولان انقلابی ما به تبعیت توصیه‌های حضرت امیر مؤمنان علی(ع) به مالک اشتر باید در هر جایگاه و منصبی که هستند خائنان به ملت را سر جایشان بنشانند و دولت انقلابی دقیقا به معنی عملی ساختن همین امر است.


 

کد خبر 1180528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha