فاز جنوبی پروژه سبزه میدان تا پایان پاییزامسال به بهره برداری می رسد

فیروز فر با اشاره به بهره برداری از فاز جنوبی پروژه سبزه میدان تا پایان پاییز امسال گفت: فازهای بعدی این پروژه در بازه زمانی ۱۵ ماهه به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شهردار زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: رعایت شهرسازی باید در اولویت شهرداری ها قرار گیرد و در این راستا جلسات توسعه پایدار شهر در شهرداری زنجان تشکیل شده است.

 

علیرضا فیروزفر بر ضرورت ایجاد رونق در صنعت ساخت و ساز و کاهش تخلفات ساختمانی تاکید کرد و گفت: در این زمینه با سازمان نظام مهندسی رایزنی هایی انجام شد تا با ناظران این نظام به کاهش زمان اخذ تخلفات دست یابیم تا قبل از تخلفت شهرداری در جریان قرار گیرد.

 

وی افزود: در  یک ماه اخیر 5 مورد از طرح های مرتبط با ساخت و سازها به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده است.

 

این مسئول ادامه داد: گره گشایی از محورهای شهری با ارئه مجوز قبل از وقوع تخلفات در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

 

فیروزفر با بیان اینکه اخذ پروانه در مناطق فرسوده با تخفیف همراه است گفت: شهرداری یک دستگاه عمومی غیر دولتی است و تامین به موقع منابع باید در اولویت شهرداری ها قرار گیرد تا در هزینه ها و درآمدها توازن قرار گیرد از اینرو باید برنامه ریزی برای تامین منابع داشته باشیم.

 

شهردار زنجان به افزایش 57 درصدی بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: بودجه مصوب امسال 1316 میلیارد تومان بود که 100 میلیارد تومان نیز تاکنون به این مبلغ اضافه شد. بودجه امسال شهرداری47 درصد جاری و 53 درصد عمرانی است.

 

وی ادامه داد: در تبدیل وضعیت همکاران در رتبه های نخست استان هستیم و 329 نفر تبدیل وضعیت شدند و ایثارگران شاغل در شهرداری که مشمول بند "د" و "و" بودند نیز تعیین تکلیف شدند.

 

فیروزفر به پروژه سبزه میدان و روند عملیات اجرایی آن اشاره کرد و گفت: با مهندسی ارزش و تبدیل مصالحی که با شرایط زنجان مناسب نبود، قسمت شرقی این پروژه اجرا شد.

 

وی اضافه کرد: قرارداد تکمیلی پروژه 67 میلیارد تومان بود که تاکنون 121 میلیارد تومان ثبت صورت وضعیت داشت و قرارداد تکمیلی با تعیین پیمانکار با قیمت 89 میلیارد تومان تعیین شد و مقرر شده که در طی پروژه به 200 میلیارد تومان برسد.

 

فیروزفر با یادآوری اینکه تا پایان خرداد مسیر تردد پروژه بازگشایی می شود، گفت: فاز جنوبی تا پایان پاییز به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی به سه پست برق پیش بینی شده در پروژه سبزه میدان اشاره کرد و افزود: یک مورد تعیین تکلیف شده و شرکت آب و فاضلاب استان باید لوله فاضلاب را در این پروژه اجرایی کند. همچنین تالار شهر این پروژه پیشرفت خوبی داشته و فازهای بعدی در بازه 15 ماهه به بهره برداری برسد.

 

شهردار زنجان یادآور شد: معبر پادگان دو محور شرقی و غربی و شمالی جنوبی دارد که محور شرقی و غربی زیرسازی انجام شده و قرارداد آسفالت این معبر منعقد و از پایان این هفته آسفالت معبر انجام خواهد شد و تا پایان خدراد عملیات اصلی معبر را نهایی خواهیم کرد. همچنین عملیات عمرانی معبر تا پایان خرداد نهایی خواهد شد و تا تیرماه قابل استفاده است.

 

فیروزفر خاطرنشان کرد: عملیات سردرب پادگان زنجان توسط شهرداری در دست اجرا است و با برداشتن دیوارها تردد در این منطقه برقرار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه قرارداد پل روگذر امام حسین با پیمانکار منعقد، مشکل معارض و روشنایی پل حل شده و گذر شمالی از زیر گذر در حال پایان است و تا 30 خرداد افتتاح پل روگذر را شاهد خواهیم بود.

 

شهردار زنجان به پارکینگ طبقاتی سعدی زنجان و بهره برداری از ان تا پایان شهریورماه امسال اشاره کرد و گفت: به تا کنون 22 میلیارد و 400 میلیون تومات هزینه شده و 25 میلیارد هم برای تکمیل نیاز است.

 

وی با اشاره به اینکه سه میلیارد تومان برای کف سازی بازار زنجان نیاز است، افزود: برای پروژه تقاطع گلشهر 8 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که 4 میلیارد تومان جدول گذاری و 4 میلیارد تومان برای آسفالت طرح نیاز است.

 

این مسئول از اسکن لیزی معابر زنجان برای اجرای طرح آسفالت ریزی خبر داد و گفت:  از ابتدای امسال 1055 تن قیر  دپو کردیم و تاکنون 7 هزار تن آسفالت ریزی شده است.

 

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: همه ساله شهروندان از هجوم حشرات و شته ها شاکی بودند از اینرو امسال سم پاشی قبل از شروع هجوم حشرات انجام شد.

 

فیروزفر به کاشت 50 هزار بنفشه و 60 هزار گل بهاره در سطح شهر اشاره کرد و گفت: برای فصل تابستان 70 هزار گل تابستانه کاشت شده است. همچنین شناسنامه دار کردن درختان نیز در دستور کار است.

 

وی به پرداخت 60 میلیارد اوراق مشارکت برای حمل و نقل برای خرید اتوبوس شهری اشاره کرد و گفت: پس از بررسی های انجام شده مقرر گردید این وسایل نقلیه به مینی بوس تغییر کند و  مورد تایید بانک قرار گرفت. همچنین 18 اتوبوس از سهمیه وزارت کشور دریافت کردیم که باید 18 میلیارد واریز کنیم که این رقم تامین شد و در طول امسال این اتوبوس ها به زنجان تحویل دهند.

 

وی به موضوع بازسازی ناوگان شهری به تعداد 22 دستگاه اشاره کرد و افزود: 40 دستگاه نیز در صورت انعقاد تفاهم نامه به مبلغ 13 میلیارد تومان بازسازی خواهد شد.

کد خبر 1180601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha