لزوم نظارت بر طرح تایید شده شهرداری و نظام مهندسی توسط مهندسان ناظر ساختمان

زوربخش گفت: مهندسان ناظر باید طرح تایید شده شهرداری و بازبینی شده سازمان نظام مهندسی را مورد نظارت قرار دهند تا ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان ساخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجتبی زوربخش»،  امروز (دوشنبه 9 خرداد) در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن فارس با تسلیت حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: برای جلوگیری از حوادث این چنینی باید موارد مشابه این ساختمان در سراسر کشور شناسایی شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس افزود: دستگاه های اجرایی، سرمایه گذاران و مالکان ساختمان باید بپذیرند خدمات مهندسی و حضور مهندسان ناظر  و سازندگان ذیصلاح  و تمکین به گزارش ها و ایرادهای فنی ساختمان ضروری بوده و موجب صیانت از جان و مال هموطنان می شود.

وی اضافه کرد: بی توجهی به اصول فنی و ساختار خدمات مهندسی در اجرای پروژه متروپل، موجب وقوع این فاجعه شده است و لزوم رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می تواند از حوادث ساختمانی جلوگیری کند.

زوربخش تاکید کرد: مهندسان ناظر باید طرح تایید شده شهرداری و بازبینی شده سازمان نظام مهندسی را مورد نظارت قرار دهند تا ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان ساخته شود.

وی تصریح کرد: نظارت عالیه بر ساختمان سازی برعهده وزارت راه و شهرسازی است که از پروژه ‌های درحال اجرا بازدید کرده و تخلفات احتمالی و تخلف مهندس ناظر را به شورای انتظامی گزارش می دهد.

کد خبر 1180614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha