والدین در حفظ سلامت فرزندانشان مهمترین نقش را ایفا می ‌کنند

حسینی گفت: نقش بسیار مهم و کلیدی والدین در مقابله با مصرف سیگار، قلیان و انواع مواد مخدر نوجوانان و جوانان و حفظ سلامت فرزندانشان بر هیچکس پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدجواد حسینی» در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: آسیب‌ها و مخاطرات مصرف دخانیات در انواع سرطان‌ها، بیماری‌های پوستی، داخلی و عفونی و سقط و مرگ جنین و نوزاد مشاهده شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: دخانیات نه تنها برای سلامت عموم مردم به‌ویژه گروه‌های پرخطر آسیب‌زا بوده، بلکه در زمینه آسیب به محیط زیست هم مشکل‌آفرین شده است، ما معتقدیم در زمانی جامعه سالمی خواهیم داشت که در گام نخست خانواده‌ای سالم داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه به عنوان یک بازوی قوی nogها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت، در مسیر پیشبرد اهداف و اجرای هرچه بهتر برنامه‌های تدوینی دارند، خاطرنشان کرد: تعداد ngo فعال در حوزه سلامت ۷۰ مورد بوده که به‌طور مستمر جلسات مشترکی را با آنها داریم و فردا هم همایشی با حضور ngoها برگزار می‌شود تا برنامه‌های آنان هدفمندتر دنبال شود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از این ngoها حمایت می‌کند.

 

حسینی تاکید کرد: والدین در مقابله با مصرف سیگار، قلیان و انواع مواد مخدر نوجوانان و جوانان و حفظ سلامت فرزندانشان مهمترین نقش را بر عهده دارند و این نقش کلیدی بر هیچکس پوشیده نیست. 

کد خبر 1180710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha