نشست بررسی «زندگی و سیره مدیریتی امام خمینی (ره)» در جهرم برگزار شد

نشست بررسی «زندگی و سیره مدیریتی امام خمینی (ره)» در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «زین العابدین دستداده»، امروز (دوشنبه ۹ خرداد) در نشست بررسی «زندگی و سیره مدیریتی امام خمینی (ره)» که در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار مردمی بودن، فقیه و دین مدار بودن، عالم و عامل بودن، شجاع بودن و جهانی اندیشیدن را از ویژگی های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امام راحل هم به مسئولان سفارش‌های اخلاقی کرده و هم مردم را از چشمه‌های اخلاق و معنویت سیراب می کردند.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) مردم را صاحبان اصلی انقلاب و نظام می‌دانستند و هیچ گاه ارتباط خود را با مردم قطع نکردند، افزود: امام (ره) با داشتن علم و دانش وسیع و معرفت دینی عمیق، در عین سادگی و مردم مداری از سویی مدیران نظام را به رعایت اخلاق اسلامی و دوری از رذایل اخلاقی، خصوصاً تجملات و دنیاگرایی دعوت می‌کردند و از سویی دیگر رفتار و مدیریت ایشان برخواسته از اخلاق و احساس تعهد عمیق دینی بود که در طول تاریخ از هیچ یک از سیاستمداران حاکم و رهبران کشورها چنین رفتار و سخنانی را سراغ نداریم.

 

وی ضمن انتقاد به مسئله مهم تظاهر در دین، در خصوص شیوه بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی به برخورد ایشان در مقابل پایبندی به قانون، حتی در مورد فرزندان و نواذه های خویش به مواردی اشاره کرد و گفت: امام خود را از مردم می دانستند و تفاوتی برای اعضای خانواده خود و مردم قایل نبودند.

 

حجت الاسلام دست داده از جنگ به عنوان یکی از بحران‌های مهم یاد کرد و اظهارداشت: جنگ آثار مخربی بر زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای درگیر دارد و زمینه‌ساز بحران‌های متعدد دیگری است؛ از این رو کنترل و مدیریت بحران جنگ در کشورهایی که قربانی اهداف جاه‌طلبانه سایر قدرت‌ها شده‌اند، از اهمیتی ویژه برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی نیز از این بحران مثتثنی نبوده و از جمله کشورهایی است که به مدت هشت سال درگیر بحران جنگی بود، گفت: برخورد امام خمینی (ره) در مواردی همچون فتح خرمشهر و حادثه طبس با آرامشی وسف ناشدنی همراه بوده است.

 

این مسئول ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار، رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل‌قوا، بخش مهمی از مدیریت جنگ را بر عهده داشتند به گونه‌ای که با اتخاذ تدابیر مناسب و به جا دشمن را از دستیابی به اهداف اولیه خود ناامید کرده و مانع از فروپاشی جمهوری اسلامی و واگذاری بخشی از خاک کشور به دشمن شد.

 

وی مواردی نظیرحفظ آرامش، ایمان و توکل به خدا، الگوگیری از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع)، تکلیف‌گرایی و دفاع از کشور برای کسب رضای خدا، شجاعت، ایجاد احساس خودباوری در مردم و... را در نقش مدیریتی امام خمینی (ره) در بحران جنگ پر اهمیت دانست و اظهار داشت: امام خمینی (ره) همواره در کنار مردم و اقشار ضعیف جامعه مدیریت بحران های پیش آمده را بر عهده داشته و خود را از اقشار مردم دانستند که توانسته است ماندگاری آرمانهای انقلاب را تا کنون رقم بزند.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان نشست با عنوان اینکه داروی نجات جامعه امروز ما بازگشت به سیره امام خمینی (ره) است از همه مسئولان و دست اندکاران نظام خواست تا در کنار مردم، درد مشترک اقشار ضعیف را جامعه با درایت و الگو پذیری از سیره اما راحل درک کنند و در کنار مردم و همراه آنان باشند.

 

کد خبر 1180725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha