دسترسی امدادگران به طبقات همکف و زیرزمین ساختمان متروپل آبادان

شعبانی از دسترسی گروه‌های امداد و نجات به طبقات همکف و زیرزمین ساختمان متروپل آبادان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عملیات آواربرداری وارد فاز جدیدی شده، حجم بسیاری از آوار این ساختمان برداشته شده است.

«وحید شعبانی» شامگاه (دوشنبه ۹ خرداد) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه عملیات آواربرداری ساختمان متروپل آبادان طی ۲ روز گذشته وارد فاز جدیدی شده است اظهار کرد: خوشبختانه با این اقدام برای حفظ جان مردم، حضور آنها در صحنه مدیریت و کمتر شده و عملیات جستجو و امداد و نجات با شتاب بسیار خوبی انجام می شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان به احتمال زنده ماندن افراد باقی مانده زیر آوار طی سه روز اول حادثه اشاره کرد و افزود: با توجه به پروتکل‌های امدادی امکان زنده ماندن و خروج افرادی که در زیر لایه‌های آواری در سه روز اول مانده‌اند امکان‌پذیر است و باید جستجو و تفحص توسط تجهیزات انفرادی انجام شود.

 

وی از دسترسی گروه های امداد و نجات به طبقات همکف و زیرزمین ساختمان متروپل آبادان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه عملیات آوار برداری وارد فاز جدیدی شده، حجم بسیاری از آوار این ساختمان برداشته و امدادگران و گروه‌های نجات به طبقات همکف و زیرزمین دسترسی پیدا کردند.

 

شعبانی اضافه کرد: اگر تجهیزات لجستیک سنگین وارد شود امکان فوت برای افرادی که احتمالا در زیر زمین همچنان زنده هستند، وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه حجم آوار سازه متروپل بسیار زیاد است عنوان کرد: همین امر تاکنون مانع ورود تیم‌های عمل کننده به طبقات زیرین ساختمان متروپل بوده است و امدادگران منتظر هستند تا از اولین منفذ وارد و اجساد و افراد زنده احتمالی را خارج کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: از روز سوم این سانحه دلخراش تجهیزات سنگین وارد محل حادثه شدند و تقریبا انبوهی از سازه های بتنی را طی ۲ روز گذشته خارج که بیش از نیمی از کار انجام شده است.

 

وی همچنین به حضور گروه های امدادی از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، بندرماهشهر، شادگان، دشت‌آزادگان، اهواز و سه تیم از معاونت امداد و نجات کشور در محل حادثه متروپل آبادان خبر داد و یاد آور شد: این گروه ها در قالب ۱۲ تیم امداد، ۲۲۰ امدادگر تخصصی، ۱۲ آمبولانس و هفت خودروی نجات در محل حادثه حضور دارند.

 

کد خبر 1180781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha