تاکید بر توسعه روابط تجاری ایران و هند/ بازار خودرو و توریسم درمانی مهم‌ترین اهداف

در دیدار سرپرست دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران با کاردار و وابسته بازرگانی سفارت هند بر توسعه روابط تجاری میان ۲ کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدرضا سیدآقازاده، سرپرست دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران در راستای گسترش روابط تجاری، با کاردار و وابسته بازرگانی سفارت هند در تهران و هیات ۲۵ نفره تجاری از اتاق بازرگانی PHD هند دیدار و گفت وگو کرد.
 
سیدآقازاده با اظهار امیدواری نسبت به استمرار این دیدارها در جهت توسعه روابط تجاری و افزایش حجم تجارت ایران و هند، خواستار گسترش روابط دو کشور شد.
 
وی همچنین بر حمایت همه جانبه سازمان توسعه تجارت ایران از تبادلات تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

کاردار و وابسته بازرگانی سفارت هند در تهران نیز با اشاره به روابط دیرینه دو کشور دوست ج. ا. ایران و هند خواستار بهبود روابط تجاری با توجه به تاریخ دیرینه و نزدیکی دو کشور شد.

سرپرست هیات هندی نیز در این دیدار با اظهار تمایل نسبت به گسترش روابط تجاری ایران و هند گفت: هدف از سفر به تهران و دیدار با مقامات سازمان توسعه تجارت، گسترش روابط تجاری در زمینه‌های دارویی، IT، صنعت، نساجی و خودرو است.
 
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی PHD یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های بازرگانی هندوستان است و همکاری بسیار نزدیکی با اتاق بازرگانی ایران دارد، خواستار افزایش و توسعه روابط در همه زمینه‌ها از جمله کشاورزی، پزشکی، دارویی، صنعت، معدن و سرمایه‌گذاری مشترک شد.
 
در ادامه شرکت‌های حاضر در جلسه سوالاتی در خصوص قطعه‌سازی و همکاری خودرویی، توریسم درمانی و توسعه روابط پزشکی، سرمایه‌گذاری و امنیت و ابعاد مختلف آن، پتانسیل‌ها و نقاط ضعف و قوت تجارت کشورمان مطرح کردند که از سوی سرپرست دفتر شبه قاره هند و حسین بامیری، رایزن بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در هندوستان پاسخ داده شد.
 
همچنین پیشنهاد شد به منظور تسهیل حضور شرکت های هندی و ایرانی در نمایشگاههای بین المللی دو کشور توافقنامه ای میان شرکت نمایشگاههای بین المللی تهران و دستگاه ذیربط در وزارت بازرگانی هند به امضا برسد که این پیشنهاد مورد  موافقت سید آقا زاده سرپرست دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت و کاردار سفارت هند در تهران قرار گرفت. 

کد خبر 1180815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha