درخواست افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی اعتبار سفر رئیس جمهور/ مجوز واردات خودروهای سنگین به خراسان جنوبی داده شود

قناعت با بیان اینکه درخواست داریم تا ۲ هزار میلیارد تومان به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اضافه شود، گفت: درخواست داریم تا مجوز واردات خودروهای سنگین و نیمه سنگین از مرز ماهیرود خراسان جنوبی صادر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۱۰ خرداد) در جلسه دیدار معاون اجرایی رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: در شهریور ۱۴۰۰ شاهد سومین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی بودیم که آثار برکات بسیاری داشت.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طی این سفر ۱۹ دستگاه اجرایی استان برای ۸۱ پروژه اعتبار دریافت کردند و ۴۸ مصوبه محتوایی از ۱۰ دستگاه اجرایی حاصل این سفر بود.

 

وی ادامه داد: در راستای این سفر تمامی ردیف های بودجه برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شد و امروز شاهد جذب ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در ۹ مرحله به استان هستیم.

 

قناعت با بیان اینکه اعتبارات و مصوبات غنی تری می توان برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شود، گفت: امیدواریم در این زمینه به خراسان جنوبی نگاه ویژه تری شود چرا یک استان کم برخوردار و محروم است و جای بسیاری برای تخصیص اعتبارات و مصوبات وجود دارد و امیدواریم اعتبارات چندین برابر شود.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه عنوان داشت: ۲ هزار میلیارد تومان به مصوبات سفر اضافه شود تا شاهد تکمیل و اجرای پروژه های بسیاری در استان باشیم.

 

وی به شهرستان زیرکوه اشاره کرد و افزود: این شهرستان مرزی فاقد بیمارستان است و امیدواریم نگاه ویژه ای برای تاسیس بیمارستان ۳۲ تختخوابی در این شهرستان داشته باشید.

 

قناعت در خصوص شهرستان نهبندان گفت: طی ۶ ماه اخیر سرمایه گذارانی را در این شهرستان جذب کرده ایم اما در خصوص تامین خط انتقال برق این شهرستان دچار مشکلاتی است و درخواست داریم بحث احداث پُست ۴۰۰ کیلوواتی در نهبندان در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با اشاره به خط انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی عنوان داشت: خط انتقال آب از دریای خلیج فارس در حال اجرا است و خط انتقال از دریای عمان مصوبه دولت است و امیدواریم این پروژه به خراسان جنوبی برسد.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت: درخواست داریم تا مجوز واردات خودروی سنگین و نیمه سنگین از مرز ماهیرود خراسان جنوبی صادر شود.

کد خبر 1180837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha