برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت قرآن و نهج البلاغه در ابهر

کارگاه‌ آموزشی پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت قرآن و نهج‌البلاغه که دومین دوره از سلسله مباحث نهج البلاغه می باشد، باغ عنوان "در جست و جوی حقیقت"، در شهرستان ابهر برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در ابهر، اظهار کرد: این کارگاه‌ها با رویکرد سبک زندگی اسلامی، قرآنی و تحکیم بنیان خانواده بر پایه تعالیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

 

آیسان صادقی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی با عنوان "در جست‌وجوی حقیقت" دومین دوره از سلسله مباحث نهج‌البلاغه می باشد که اولین دوره ی آن در سال ٩٨ برگزار شد، ادامه داد: مدرس این دوره ناصر عزیزی، دکترای علوم قرآن و حدیث است.

 

وی با توضیح این مطلب که مجری این‌ کارگاه‌ها مؤسسه قرآن و عترت کوثر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر و با همکاری انجمن قرآن و نهج‌البلاغه ابهر است، تأکید کرد: این کارگاه‌های آموزشی یکشنبه‌ها ساعت ١٧ در فرهنگ‌سرای نور ابهر برگزار می‌شود.

 

این مسئول با تأکید بر اینکه قرآن کریم، کلام حق برای هدایت بشری و بهترین ابزار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی امروز است، ادامه داد: بهترین سرمایه فرهنگی ما قرآن‌کریم و سیره ائمه اطهار است و اگر بخواهیم جوانانمان را در برابر آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، افسردگی، اضطراب، اختلالات خلقی و غیره مصون بداریم، باید به قرآن پناه ببریم. این پناه بردن و انس با قرآن کریم، مأمنی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

 

صادقی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین آسیب در جامعه اسلامی، تلاش دشمنان اسلام در تهاجم علیه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است، بیان کرد: هدف اصلی دشمنان از بین بردن ایمان و معرفت دینی مردم است که در این مسیر بیگانه کردن نسل جوان با آموزه‌های قرآنی را در اولویت قرار داده‌اند.

 

کد خبر 1180842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha