یادمان چهلمین روز درگذشت «محمدزمان گلدسته» شاعر آیینی گلستان برگزار شد

یادمان چهلمین روز درگذشت «محمدزمان گلدسته» شاعر آیینی گلستان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، یادمان چهلمین روز درگذشت «محمدزمان گلدسته» شاعر آیینی گلستان با حضور خانواده و جمعی از مسئولان و مهمانان ملی و اهالی فرهنگ و ادب گلستان و با حضور حلج صادق آهنگران، شب گذشته (دوشنبه 9 خرداد) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

 

«محمد رعیت»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم با اشاره به جایگاه و ارزش شعر در زمان رسول اکرم (ص)، گفت: خداوند این قریحه، ذوق و طبع شعرگویی را به هرکسی نمی‌دهد و خوشا به حال کسانی که از این موهبت برخوردارند.

 

وی افزود: زنده‌یاد محمدزمان گلدسته این هدیه خداوندی را همچون در راه خداوند و ارزش‌های اسلام و انقلاب و غیره به کار می‌برند.

 

رعیت اظهارداشت: آثار به یادگار مانده از زنده یاد گلدسته بسیار ارزشمند است و امیدوارم جوانان ما از ایشان الگو بگیرند.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش یا سوگواره سالانه ملی شعر آیینی زمان، گفت: طرح این همایش به یاد این شاعر فقید به وزارت ارشاد ارائه شده و امیدوارم بتوانیم این مهم در سال آینده اجرایی شود.

 

سخنرانی مادر زنده یاد، قرائت شعر توسط «علی‌اکبر فرهنگیان» شاعر آیینی، «علی‌اصغر کیانی»، «مریم محمدیان»، «سعید گلدسته» و «انسیه روشنی» از شاعران گلستانی، پخش کلیپ شعرخوانی محمد زمان گلدسته، پخش کلیپ مراسم تشییع پیکر و سخنرانی و شعرخوانی و ذکر خاطراتی از مرحوم گلدسته توسط «حاج صادق آهنگران» از برنامه های این مراسم بوده است.

 

 

کد خبر 1180854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha