رویکرد کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر، پژوهش های کاربردی است

دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر کاشان شاکله و رویکرد این کنگره را نگاه سوال محور و پژوهش های کاربردی عنوان کرد.

دکتر حمیدرضا گیلاسی در حاشیه آغاز به کار نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: این کنگره با نگاه سوال محور و رویکرد پژوهش های کاربردی از امروز در شهرستان کاشان آغاز شده است.

 

دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر کاشان افزود: هدف کنگره تنها بیان مبانی نظری نیست بلکه می خواهیم کاربردی و در میدان عمل از آن استفاده کنیم.

 

گیلاسی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان به ویژه دانشگاه ها پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است شورای امر به معروف امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در سطح استان ها بلکه در سطح شهرستان ها و دانشگاه ها تشکیل شده است.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: همیشه این سوال در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مطرح بوده است که از چه راه هایی این فریضه را احیاء کنیم و با توجه به اینکه دانشگاه یک سازمان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است باید براساس شواهد علمی از لحاظ جامعه شناسی و روان شناسی پاسخ داده شود.

 

دکتر گیلاسی یادآور شد: صرفا نباید امر به معروف و نهی از منکر را محدود به پوشش و حجاب کرد و  سوال اینجاست که آیا مشکلات اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و ... به کمک امر به معروف و نهی از منکر حل می شود؟ و در نگاه حداقلی، لااقل حداقل این مشکلات با احیای این فریضه حل خواهد شد و از این جهت بود که پیشنهاد برگزاری این کنگره با رویکرد پژوهش های کاربردی کلید خورد.

 

نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر سه شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ خردادماه در سالن‌ دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.

کد خبر 1180980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha