۴۱۰ واحد تولیدی کردستان تحت پوشش استاندارد هستند

یزدانی گفت: در حال حاضر ۴۱۰ واحد تولیدی استان با ۹۵۶ فرآورده تحت پوشش استاندارد و ۶۶ درصد این فرآورده ها دارای پروانه معتبر استاندارد هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای استاندارد استان اظهار کرد: میزان اعتبارات ابلاغی اداره‌کل استاندارد استان طی سال گذشته ۳۰ درصد، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای هم ۶۰۰ درصد و اعتبارات هزینه ای استانی هم ۶۰ درصد افزایش داشته است.

 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۱۰ واحد تولیدی استان با ۹۵۶ فرآورده تحت پوشش استاندارد هستند، افزود: ۶۶ درصد این فرآورده ها دارای پروانه معتبر استاندارد هستند.

 

مدیرکل استاندارد کردستان ضریب نفوذ استاندارد در استان را ۱۰۰ درصد خواند و بیان کرد: در سال گذشته، ۲۲ واحد تولیدی استان مشمول اجرای استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی بودند که از این تعداد ۱۱ واحد تولیدی موفق به دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی در فرآیند تولید شدند.

 

یزدانی با بیان اینکه ۲۲ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده برای محصولات کشاورزی در استان صادر شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشان حلال برای لواشک و آدامس صادر و برای قارچ هم تمدید شد.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۱۱ دستگاه تجهیزات بازی در شهربازی‌های استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۲۹ دستگاه موفق به دریافت گواهی ایمنی شدند.  

 

مدیرکل استاندارد کردستان از انجام ۱۷۰ مورد بازرسی از تجهیزات بازی در استان خبر داد و گفت: استاندارد سازی زمین های بازی متعلق به شهرداری ها از موارد ضروری است که می طلبد شهرداری ها نسبت به آن اقدام کنند.  

 

یزدانی با اشاره به مزین شدن سال جاری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین یادآور شد: سال گذشته سه گواهینامه محصول برای محصولات دانش بنیان در استان صادر شده و امسال هم آمادگی لازم برای فعالیت و همکاری در این بخش را داریم.

 

کد خبر 1180990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha