اعلام ویژه برنامه های کانون خدمت رضوی آران و بیدگل در دهه کرامت

مسئول کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل از اجرای ۱۰ ویژه برنامه در دهه کرامت از سوی کانون های خدمت رضوی این شهرستان خبر داد.

عباس آذرباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت بیش از ۱۰ عنوان ویژه برنامه از سوی کانون خدمت رضوی این شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی  پیش بینی شده است.

 

مسئول کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل افزود: امسال با توجه به همزمانی دهه کرامت با ایام رحلت امام خمینی(ره) تلاش شده است بخشی از فعالیت ها همگام  و هم راستا با زندگی و سیره امام راحل و شهدا برنامه ریزی شود.

 

آذرباد ادامه داد: شروع برنامه های دهه کرامت در شهرستان آران و بیدگل از سه شنبه ۱۰ خرداد با زیرات قبور شهدا و تجلبل از خانواده یکی از شهدای مفقودالاثر با حضور خادمیاران و پرچم تبرکی آستان قدس رضوی خواهد بود و در این برنامه خادمیاران با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

 

مسئول کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل ادامه داد: اجرای جشن روز دختر با شروع دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) یکی از برنامه های شادیانه این دهه است که با سخنرانی امام جمعه آران و بیدگل و با حضور خادمیاران و یاوران رضوی در بوستان مهربانو برگزار می شود.

 

عباس آذرباد فعالیت های حوزه کمک به محرومان در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در این راستا، ۸۰ بسته معیشتی شامل ۸ قلم کالای اساسی جمعا به ارزش  ۸۰۰ میلیون ریال به نیت آقا علی بن موسی الرضا(ع) با تلاش خادمیاران تهیه شده است که در طول دهه کرامت در بین ایتام و نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

مسئول کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل ادامه داد: تهیه و اهدای ۸ سری سیسمونی برای نوزادان با اولویت خانواده نیازمند بالای دو فرزند، اجرای جشنواره نذری پزی با طعم آهو شامل ۸۰۰ پرس غذای نذری توسط کانون خواهران رضوی شمس الشموس، قربانی و ذبح ۴۰ کیلوگرم گوشت گرم از دیگر برنامه های کانون خدمت رضوی آران و بیدگل خواهد بود.

 

آذرباد با اشاره به حضور ۵ خادم رسمی رضوی در قالب کاروان زیرسایه خورشید در شهرستان آران و بیدگل گفت: برنامه هایی نظیر تجلیل از دختران در همایش فیروزه نشان و اهدای تبرکی آستان مقدس به ۳۰۰ دختران نونهال و عیادت و تجلیل از کادر درمان و بیماران یکی از بیمارستان های شهرستان همراه با خادمیان رضوی آران و بیدگل، حضور در جمع خانواده شهدای مدافع حرم، تجلیل از بدسرپریت و بی سرپرست خانه نرگس، زیارت آستان مقدس حضرت محمدهلال(ع) و قاسم بن علی النقی(ع) و حضور در جشن مردمی هیئت امام رضا(ع) روستای محمدآباد، سفیدشهر و روستای یزدل در مدت حضور این کاروان در آران و بیدگل پیش بینی شده است.

 

مسئول کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل تصریح کرد: کانون های محلی رضوی شهرستان آران و بیدگل هم برنامه های متنوعی از جمله شادیانه های دهه کرامت، مسابقه ویژه نونهالان و نوجوانان، صلوات خاصه و نقاشی کرامات علی بن موسی الرضا(ع) را اجرا خواهند کرد.

 

آذرباد افزود: همچنین خادمیاران با حضور در مساجد ضمن شرکت در نمازهای یومیه، برنامه های هر کانون را با هدف جلب مشارکت بیشتر تبیین خواهند کرد.

 

به گفته وی، اجرای مسابقه کتابخوانی ۴۰ نکته از وصیت نامه امام، اجرای پویش آقا حساب کرده اند با هدف تسویه حساب نیازمندان از مغازه های حاشیه شهر از دیگر برنامه های کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل در طول دهه کرامت خواهد بود.

 

کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل در خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با دهه کرامت و موالید فرخنده حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) با هدف ارائه خدمات مختلف به نیازمندان فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت کوتاه فعالیت خود، اقدامات گسترده ای را در حوزه خدمت به نیازمندان آران و بیدگل و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی تدارک دیده است.

 

هم اکنون ۱۲۷ خادمیار فعال و ۱۵ یاور رسمی  در ۱۰ کانون عمومی و ۶ کانون تخصصی خدمت رضوی کار خدمت رسانی به مردم و محرومان را بر عهده دارند.

کد خبر 1181027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha