افزایش ۵ هزار و ۳۳۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۳۳۱ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد، به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۶۳ واحدی به ۲۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 10 خرداد) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 327 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 537 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۳۳۱ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد، به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۶۳ واحدی به ۲۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۳۰۳  واحدی، به رقم ۳۷۷ هزار و ۶۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۱۲۲  واحدی، عدد ۴۲۸ هزار و ۳۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۲۱ واحدی به رقم ۲۶۳ هزار و ۶۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۸۱۵۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۰۱۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۵۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۰۴۰۷ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۷۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای نوری با 455، شپنا با 335، شستا با 82 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، نوري - پتروشيمي نوری، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري‌ ايران‌خودرو و وتجارت - بانك تجارت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، فملی، شبندر، پارس و شتران با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وتجارت، وبصادر، خودرو و اخابر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غشصفا (شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۵.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خزر، ولغدر، پتایر و تکمبا بود. همچنین نماد معاملاتی سنیر(سیمان‌ سفید نی‌ریز) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سصفها، فاذر، دیران و چفیبر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۱۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۴۱ هزار و ۲۶۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1181045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha